Måndagen den 27 november 2006

Jobbade…


 

Åkte hem direkt efter jobbet. Jimmy var hemma när jag kom hem. Vi stack direkt iväg till Centrum och till OnOff för att kolla upp problemet med det trådlösa nätverkskortet på Jennys bärbara dator. Vår favorit-säljare Kenta hjälpte oss att fixa fram drivrutinerna som vi behövde. Och väl hemma igen så funkade datorn alldeles utmärkt även utan nätverkskabel. Nu funkar alla fyra bärbara datorerna bra! (*Peppar, peppar, ta i trä*!)


 

Jimmy och jag åt middag tillsammans vid fyratiden. Sen så stack han iväg hem till sin kompis Kristian i Hagsätra vid femtiden. Själv så gick jag till Centrum en gång till. Mötte upp med Jenny som kom med tunnelbanan vid femtiden. Hon hade först varit i skolan och sen på Ungdomsmottagningen.


 

Vi gick sen till Apoteket. Jag handlade massor med olika grejer inför Thailandsresan. Bland annat: stödstrumpor, öronproppar, värktabletter, åksjuketabletter, vätskeersättning, förebyggande tabletter mot turistmage, tabletter om man får turistmage, m.m. Mycket pengar gick allt på… Men det kan nog säkert ändå vara värt det.


 

Sen så var jag ju tvungen att fotografera lite i Centrum! För Farsta Centrums kännetecken, de fina fjärilarna som sitter vid alla ingångar, de hade fått tomteluvor! Här är först två kort som de ser ut nu. Och sen kommer två gamla kort som de ser ut i vanliga fall.




 





 


Väl hemma igen så åt Jenny middag. Jag tog en fika med henne eftersom jag redan hade ätit. Sen så var Jenny mest på sitt rum. Hon pluggade, och så satt hon med sin dator. Jag höll på och fixade lite med allt möjligt här hemma först. Sen så satte jag mig i kökssoffan med datorn.


 

Borzko kom hem från jobbet vid halvåttatiden. Han ska ju egentligen vara ledig på måndagar. Men det var så många sjukskrivna på hans jobb så han fick jobba extra i dag. Middag, dusch, och sen sport på teve, så blev hans kväll.


 

Jenny och jag tog en fika och en pratstund i köket vid halvniotiden. Alltid lika mysigt!  


Kommentarer
Postat av: Bim

;-)
:-)

2006-11-27 @ 21:14:45
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Jenny Kullin

Yes, alltid lika mysigt mamma :)

2006-11-27 @ 21:15:49
URL: http://jennykullin.blogg.se
Postat av: Angela

Jag noterar att du inte köpt något solskyddsmedel och det är bra för det finns bättre (högre solskyddsfaktor) och billigare i Thailand. Även om man är en van solare så bränner man sig snabbt. Jag köpte med faktor 50 efter att jag hade bränt sönder mina axlar på en morgonpromenad på stranden...

2006-11-28 @ 08:18:54
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Jag har några flaskor hemma som är kvar sen i somras, och några som jag har köpt förut i höstas. Men sen tänkte vi fylla på lagren på plats!

2006-11-28 @ 15:06:33
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0