Onsdagen den 22 november 2006

Jobbade…


 

Snurran åkte med mig hem efter jobbet i dag. Jag lämnade av bilen hemma på parkeringen. Sen gick vi in en stund så Snurran fick gå lite husesyn och se hur jag bor. Efter det så gick vi mot Centrum och tog tunnelbanan in mot stan.


 

Vi gick av vid Gamla Stan och så promenerade vi bort till Odenplan. Det tog lite drygt en halvtimme. Ett litet missöde hände på vägen… Jag ramlade pladask på trottoaren! Tur som var så höll både kropp, kläder och mobilen som jag höll i handen. Lite omtumlad och mörbultad blev jag bara.


 

Väl vid Odenplan så mötte vi upp med två jobbarkompisar till, Monica och Nadja. Och sen också med större delen av Hagsätraskolans personal. All skolans personal var inbjuden. Jag vet inte riktigt hur många av dem som var där, men minst ett femtiotal var vi nog i alla fall.


 

Klockan fyra hade vi inbokade banor på BouleBar på Surbrunnsgatan. Först så fick vi en introduktion av instruktörerna på BouleBar. Sen så fick vi köra fyra boulematcher vardera i två- och tremannalag. Efter det så var det slutspel, som tyvärr mitt lag inte kom med i.


 

Klockan sex så var boulespelet över. Då promenerade vi alla bort till Hard Rock Café på Sveavägen. Först så stod vi i baren en stund och pratade. Klockan halvsju sen så gick vi upp till festvåningen som skolan hade hyrt.


 

Där fick vi äta en buffé. Det fanns bland annat: kycklingklubbor, revbensspjäll, friterade lökringar, pasta, tacochips, sallad, flera olika dressingar, salsa, m.m. Allt var jättegott och jag åt två stora tallrikar med mat.


 

Efter det så blev det efterrätt som var brownies och glass med chokladsås.




 


 



 

Vi blev bjudna på allt utom drickan som vi fick betala själva. Det blev en billig kväll för mig, jag köpte bara en cola och en fika.


 

Vid niotiden så gick jag och mina tre kollegor hemåt. Några hade redan gått tidigare, men många satt också kvar när vi gick. Jag gick till tunnelbanan och de andra tre gick till pendeltåget.


 

Jag kom hem vid halvtiotiden. Då blev det lite prat med Jenny och Borzko, och sen så blev det datorn en stund innan sängen.


 

Jenny var frisk i dag och tillbaka i skolan. Sen så var hon bara hemma och tog det lugnt på eftermiddagen och kvällen.


 

Jimmy sov på dagen eftersom han jobbade i går natt. Sen åkte han hem till sin kompis Kristian i Hagsätra på kvällen.


 

Borzko kom hem sent från jobbet i dag. Kort kväll blev det för honom, för sen gick han och la sig tidigt. 


Kommentarer
Postat av: Angela

Hoppsan! Så här mitt i veckan ;-) Låter som ni hade en mycket trevlig kväll!

2006-11-23 @ 07:59:32
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Ja, det var en mycket trevlig kväll! :-)

2006-11-23 @ 15:16:41
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Junitjej

Åh, vilken läcker efterrätt!

2006-11-23 @ 16:41:32
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Bim

---> Junitjej: Ja, den var verkligen jättegod! ;-)

2006-11-23 @ 16:44:48
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0