Ännu en lång lista av värdelöst vetande! ;-D

Den här listan hittade jag i dag i två av de bloggar som jag läser: Sissels och Borthys.
Du som tycker att den verkar rolig, häng på och gör den då!
Skriv i mina kommentarer om du gör den, så jag inte missar den.

1. Hur gammal är du om fem år?

51 år.

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?

Alla mina kollegor under arbetstid.
På kvällen så var det Borzko och Jimmy.
Jenny träffade jag kortare än två timmar.

3. Hur lång är du?

163 cm.
4. Vilken är den senaste filmen du sett?

Van Veeteren - Svalan, katten, rosen, döden.  

5. Vem ringde du senast?

Min dotter Jenny.

6. Vem ringde dig senast?

Jenny.

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?

Vet inte när jag kommer hem. Puss. (Från Jimmy som jobbade över i dag.)

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?

Det kan jag inte välja. Skickar tio-tjugo sms per dag. Och får ungefär lika många. Men jag ringer och mottar även många samtal.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?

Gifta.

10. När såg du senast din mamma?

För en vecka sen, förra fredagen. Då firade vi hennes och min mans födelsedagar här hos oss.

11. Vilken ögonfärg har du?

Blå.

12. När vaknade du i dag?

04.30...
13. Vilken är din favoritjulsång?

"Tänd ett ljus och låt det brinna" och "Last Christmas", bland annat.

4. Vilken är din favoritplats?

Hemma. Och helst med alla familjemedlemmar hemma.

15. Vilken plats föredrar du minst?
Där det är kallt, blåsigt, regnigt, och snöigt...

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?

Ungefär där jag är nu.

17. Vad skrämde dig om natten som barn?

En mardröm som jag hade återkommande om en elak dvärg i vårt skafferi. (!?)

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
När Jenny och jag höll på och larvade oss i går när vi rensade bland mina skor.

19. Hur stor är din säng?

Två stycken 90-sängar som sitter ihop.

20. Har du stationär eller bärbar dator?

Bärbar.
21. Sover du med eller utan kläder på dig?

I mina trosor.
22. Hur många kuddar har du i sängen?

Tre stycken, två stora och en liten.

23. Hur många landskap har du bott i?

Bara i ett. Har alltid bott i Stockholm.

24. Vilka städer har du bott i?

Eftersom jag bara har bott i Stockholm så skriver jag var i Stockholm jag har bott istället.
Örby, Kristineberg, Örby, Solberga, Rågsved, Hagsätra, Farsta.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?

Beror på var och vädret.
26. Är du social?

Nej, jag är ganska så osocial.

27. Vilken är din favoritglass?

All glass!

28. Vilken är din favoritefterrätt?

Iskall vaniljglass med varma hallon.
29. Tycker du om kinamat?

Ja, all kinamat, men helst inte friterad.

30. Tycker du om kaffe?

Älskar alla sorters kaffe.

31. Vad dricker du till frukost?

Kaffe.

32. Sover du på någon särskild sida?

Somnar oftast på höger sida.
33. Kan du spela poker?

Ja, litegrann.

34. Tycker du om att mysa/kela?

Ja, självklart!

35. Är du en beroendemänniska?

Ja, jag är mycket beroende.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?

Nej.

37. Vill du ha barn?

Jag har två underbara barn, Jimmy 19 år och Jenny 17 år. Och det får nog räcka med det, eftersom jag är 46 år nu.

38. Kan du några andra språk än svenska?

Lite engelska.

39. Har du någonsin åkt ambulans?

Ja, jag åkte med Jenny när hon var fyra år och ramlade i en källartrappa och slog i huvudet.
40. Föredrar du havet eller en bassäng?

Havet! Men inte Östersjön, utan ett varmt hav!

41. Vad spenderar du helst pengar på?

Mina barn! Och sen på tekniska prylar, böcker, kläder, och skor.

42. Äger du dyrbara smycken?

Nej, använder bara silversmycken.

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?

Inget.

44. Kan du rulla med tungan?

Ja.

45. Vem är den roligaste människan du känner?

Jag vet faktiskt inte.

46. Sover du med gosedjur?

Nej. Om inte min man räknas som ett!

47. Vad har du för ringsignal?

"Don't look back in anger" med Oasis.

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?

Nej.

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?

Några röda böcker i bokhyllan.

50. Flirtar du mycket?

Njae, inte mycket. Men det händer.

51. Kan du byta olja på bilen?

Nej.

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?

Nej.

53. Vilken var den senaste boken du läste?

"Självkänsla nu!" av Mia Törnblom.

54. Läser du dagstidningen?

Ja, Aftonbladet och Expressen på Internet.

55. Prenumerera du på någon veckotidning?

Nej.

56. Dansar du i bilen?

Nej, men jag sjunger!

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?

Rockklassiker.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?

En komihåglapp till mig själv.

59. När var du i kyrkan senast?

I somras var jag inne i kyrkor och tände ljus.

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?

Min lågstadielärare.

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?

Kanske en vecka.

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?

Det var nog min dotter.


Kommentarer
Postat av: Tezzie

HAHA!
du är den andra personen ja vet som heter Bim!!

2007-08-31 @ 23:58:30
URL: http://Royalblue.blogg.se
Postat av: Bim

---> Tezzie: Jag kallar mig i och för sig bara Bim i cybervärlden. I den riktiga världen utanför Internet så heter jag Britt-Marie. ;-)

2007-09-01 @ 09:08:20
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Josefin

Intressant lista, man får veta lite mer om personen. Du skrev att du var osocial, det är jag också. Har du också märkt att man blir mer "accepterad" som social? Jag behöver min space, familjen är en sak. Men jag är ingen person som tycker att det är roligt jämt att umgås med andra. Visst, ibland är det roligt, men jag behöver tid för mig själv. Men många verkar tycka att osocial är ett negativt ord. Hur ser du på det?
Här i Norrland är det ganska så kallt, hur är vädret hos dig? Ska åka iväg till min älskade mormor som bor ute i ingenstans, det är så skönt att komma dit om man känner sig lite orolig eller stressad. Hon bor avsides, utan grannar. Bara sjön och skogen ligger intill. Efter man varit där en dag känner man sig som en annan människa, man har ett annat sorts lugn. Oj, det här blev ett långt inlägg, men jag ville dela med mig av den plats som ligger mig varmt om hjärtat.
Ha en fin lördag!

2007-09-01 @ 10:32:15
Postat av: Tingeling

Kul den ska jag göra ikväll. Hägenglassensom jag såg i ditt tidigare inlägg är en av mina favoriter den ända glass jag gillar. Ha en bra dag kram Ting...

2007-09-01 @ 10:32:25
URL: http://tingeling-tingeling.blogspot.com
Postat av: Josefin

Intressant lista, man får veta lite mer om personen. Du skrev att du var osocial, det är jag också. Har du också märkt att man blir mer "accepterad" som social? Jag behöver min space, familjen är en sak. Men jag är ingen person som tycker att det är roligt jämt att umgås med andra. Visst, ibland är det roligt, men jag behöver tid för mig själv. Men många verkar tycka att osocial är ett negativt ord. Hur ser du på det?
Här i Norrland är det ganska så kallt, hur är vädret hos dig? Ska åka iväg till min älskade mormor som bor ute i ingenstans, det är så skönt att komma dit om man känner sig lite orolig eller stressad. Hon bor avsides, utan grannar. Bara sjön och skogen ligger intill. Efter man varit där en dag känner man sig som en annan människa, man har ett annat sorts lugn. Oj, det här blev ett långt inlägg, men jag ville dela med mig av den plats som ligger mig varmt om hjärtat.
Ha en fin lördag!

2007-09-01 @ 10:32:28
Postat av: Josefin igen

Förlåt, mitt inlägg kom visst med två gånger. (Det blev konstigt när man skulle skrva in koden). Ber om ursäkt..

2007-09-01 @ 10:33:38
Postat av: Bim

---> Josefin: Ja, jag håller med om att man nog blir mer accepterad som social än som osocial. Jag har inte alltid varit osocial, utan har blivit det på senare år. Men jag trivs att vara så, och var valt det själv. I kväll ska jag till exempel på en stor fest, med cirka 55 gäster... Det tycker jag är jättejobbigt... Känner bara några få, och tycker inte att det är speciellt kul att gå då... Men, men, det är syrran som fyller år, så då måste jag ju gå...
Här är det strålande sol från klarblå himmel. Lite blåsigt, och höstigt kallt.
Vad fint du skriver om din mormor och hennes ställe! Det låter jättemysigt! Ha en toppendag med henne nu! Kram på dig!

2007-09-01 @ 10:51:22
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Tingeling: Ja, gör gärna listan! Den var rätt så kul!
Jag tycker nog att Ben & Jerrys-glassen är allra godast!
Ha en toppendag du också!

2007-09-01 @ 10:52:27
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Josefin: ;-D

2007-09-01 @ 10:52:51
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Josefin: Hahaha! Ingen fara! Helt okej! Händer mig ofta! :-)

2007-09-01 @ 10:53:22
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Borthy

Vad kul du också gjorde den! Jag snodde den av http://motleycrue.blogg.se/ , tyckte den var lite skojjig! / Borthy

2007-09-01 @ 12:37:54
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: Bim

---> Borthy: Ja, jag är jättebarnslig och älskar såna här listor! Man kanske skulle sätta ihop en egen!?! ;-D

2007-09-01 @ 13:40:03
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: finkan

Nu har jag gjort listan...

2007-09-01 @ 19:25:16
URL: http://finkans.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Finkan: Okej! Nice! Då ska jag kolla in den! :-)

2007-09-02 @ 15:13:00
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0