"En tillräckligt vacker dag för att dö" av Jeanette Lindblad.

image902

---------    

Recension av boken: "En tillräckligt vacker dag för att dö" av Jeanette Lindblad. (Genre: Skönlitteratur / Dokumentär.)  

---------   


"Hon är ung, blond och reser runt i världen och försörjer sig som designer. När Jeanette Lindblad kommer till Brasilien möter hon Carlos - den vackraste man hon någonsin sett. Hon blir handlöst förälskad, de flyttar ihop, och hon blir snabbt med barn.

Men det finns en hake: Carlos är medlem av kokainmaffian. När han misshandlar henne första gången får hon en chock. Snart har misshandel, vapenhot och polisjakter blivit vardag...

Ensam i en annan världsdel, utan stöd från svenska myndigheter kämpar Jeanette Lindblad för sitt liv - och för sina två barns. I En tillräckligt vacker dag för att dö skriver hon själv om den strid som hon mot alla odds lyckas vinna.

I denna utgåva publiceras för första gången berättelsen om hur Jeanette lever i dag."



(Kopierat från adlibris.se) 

---------    


För övrig information gå till direktlänk på adlibris.se.


---------  

  
Den här boken var precis som många andra dokumentära böcker tycker jag. Jag tror att den ska vara jättebra, för ämnet är intressant, men sen så lyckas den inte fånga mig. Tycker att boken var ganska så dåligt skriven, med många upprepningar hela tiden. Jag lyckades inte heller att känna någon större sympati för huvudpersonen. ///Bim.  

---------   

Betyg:  2,5 av 5.  

---------    


Kommentarer
Postat av: barajagjohanna

Vet du, precis så kände jag också. Jag slutade läsa efter en tredjedel av boken, jag var inte fast och det kändes så splittrat i läsningen.

2007-08-01 @ 17:57:59
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Bim

---> Barajagjohanna: Jag tänkte faktiskt också lägga av att läsa den... Men den var ändå såpass lättläst, så jag läste ändå ut den. Men det blev lite skumläsning på slutet...

2007-08-01 @ 18:00:02
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0