Söndagen den 17 december 2006 (Ankomstdagen) (Dag ett)

Planet gick iväg punktligt klockan 23.55 på lördag kväll/natt. Flygresan gick bra. Vi fick en god middag mitt i natten. Sen så sov väl de flesta i ett par timmar då de släckte ner flygplanet. Jag sov nästan ingenting för jag har ju lite svårt för det när jag flyger. Jag har ju problem med mina ben när jag sitter länge, och sen så har jag svårt att koppla av för att jag är lite rädd. Min lite slumrade jag till i alla fall.

En god frukost fick vi också på morgonen. Sen så landade planet punktligt klockan halv elva svensk tid på söndagsförmiddagen eller rättare sagt klockan halv fem thailändsk tid på söndagseftermiddagen. Allt gick snabbt och bra genom passkontroll, tull och väskutlämning. Sen så blev det buss i cirka en timme till Patong Beach.

Efter avlämning på några andra hotell så blev vi till slut avsläppta på vårt hotell ”Hyton Leelavadee” vid sextiden. Vi checkade in och fick våra rum. Jag och Jenny delar rum, och med ett rum emellan så bor Borzko och Jimmy i sitt rum. Jättefina rum, fräscha badrum, fina balkonger.

Vi bytte bara snabbt om från våra varma Sverigekläder till lite lättare Thailandskläder. Sen så gick vi runt lite och kollade på och runt hotellet. Det var redan mörkt, så vi såg inte så mycket. Men poolen verkar vara stor och fin. Gym och Spa finns också på hotellet. Restaurang och Bar förstås. Och Internethörna.

Sen så gick vi iväg för att först kolla in stranden och sen äta mat. Först så gick vi alltså mot stranden. Det var väl cirka 200 meter, det tog kanske fem minuter att gå. Vi vadade lite i vattnet, som var underbart ljumt trots att det var kväll. Stranden verkar att vara jättefin, av vad vi kunde se i mörkret.

Efter det så gick vi längs vägen vid stranden ”Patong Beach Road”. Gick upp och in på en liten gata där vi hittade en enkel liten restaurang som såg bra ut. Vi beställde alla in varsin thailändsk maträtt. Jag åt en blandad wok med fisk, skaldjur och grönsaker. Ris till förstås. Fantastiskt gott tyckte vi alla fyra att våra olika rätter var. Och väldigt, väldigt billigt. Vi beställde in fyra maträtter med ris, fyra öl, en cola, en vatten, och det kostade 160:- kronor med dricks.

Sen så promenerade vi en sväng och tittade lite på alla små affärer. Jenny köpte sig en ny jättefin bikini för endast 40:- kronor. Efter det så gick vi till en ”7-Eleven”. Där handlade vi tre påsar chips, två påsar nötter, en påse godis, två flaskor vatten, två öl, två läsk, en alkoläsk. Och allt detta gick på endast cirka 70:- kronor. Väldigt billigt.

Gick sen tillbaka till vårt hotell. Satte oss på balkongen sen och åt vårt godis och snacks, och drack vår dricka, och pratade. Jenny och jag satt också lite med våra datorer. Vi förskrev våra bloggar och la in våra fotografier. Fixade lite med uppackningen också. Och sen blev det slutligen dags för sängen vid halvettiden. Då var jag väldigt, väldigt trött eftersom jag knappt sov någonting alls föregående natt.

---------

(Vill du se tvåhundra fotografier från Thailand? Gå då till mitt fotoalbum på Windows Live Spaces och titta i fotoalbumet Thailand 2006. Kommentar och information finns också under varje bild. Här är länken: http://bim61.spaces.live.com/.)