Test av Ost-dipp! :-)

När vi var på Pizza Hut förra veckan så åt Jenny och jag ostdipp där. Då ville hon att vi skulle köpa hem ostdipp och äta hemma. Vi köpte då alla sorter som vi kunde hitta för att göra ett test och se vilken som var godast. Fem sorter hittade vi. Två som var ätfärdiga i burk. Två som var pulver som man skulle blanda ut med gräddfil. Och en som var pulver som man skulle koka med mjölk.

 

Jag är inte överhuvudtaget så jätteförtjust i ostdipp. Jag tyckte att ingen av de fem var jättegoda. Men alla fem var ändå helt okej. Jag tyckte bäst om de två pulvren som man blandade med gräddfil. De hade den tunnaste konsistensen och kändes minst feta och mäktiga.

 

Jimmy var också med och testade. Han gillar inte ostdipp något vidare heller. Den enda han tyckte var god var Santa Maria Cheese Dip Mix Pulver. Den tyckte han smakade minst ost, och den smakade mycket paprika.

 

Vad Jenny tyckte får ni läsa i hennes egen blogg. Hon bloggar sitt inlägg om testet i morgon.

 

Jag tyckte så här:

 

Nummer 1:

Santa Maria Cheese Dip Mix Pulver (med gräddfil).

God smak, tunn och bra konsistens, smakar minst ost, smakar lite paprika, lite starkare smak.

 


image551          image552




Nummer 2:

OLW Cheez Dip Pulver (med gräddfil).

God smak, tunn och bra konsistens, smakar lite lik nummer ett fast svagare smak och ingen paprikasmak.

 


image553          image554




Nummer 3:

Eldorado Ost Dip (färdig).

Godast av de färdig dipperna, smakar lite salsa-smak, för tjock och för fet konsistens.

 


image555          image556




Nummer 4:

Old El Paso Cheddar Dip Pulver (kokas med mjölk).

God smak, för tjock och för fet konsistens.

 


image557          image558




Nummer 5:

Santa Maria Cheddar Cheese Dip (färdig).

Lite smaklös, för tjock och för fet konsistens.


image559          image560


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0