Måndagen den 5 mars 2007

Måndag igen och jobb igen som vanligt... Gick upp halvfem, duschade, och gjorde mig i ordning. Strax efter halvsex så gick jag sen ut till bilen och åkte iväg till jobbet. Kom dit vid kvart i sex, larmade av, och gick in. Bytte om till arbetskläder, och började sen att jobba klockan sex. Arbetskollegerna anlände vartefter till jobbet också.


Den här veckan så är jag halva arbetsdagen i skalen och fixar grönsakerna, och den andra halvan så är jag i disken. Vi serverade köttbullar, kokt potatis, och brunsås i dag. En personal för lite var vi i dag, och det kommer vi också att vara hela veckan. Sjukdom i vår annexskola som hör till vår skola gör att vi måste dit och vikariera. Vi turas om, och i morgon är det min tur...


I dag fick vi blommor på jobbet. Det är en liten friskola som vi skickar mat till som kom med blommorna till oss. Alltid roligt att få uppskattning!








Åkte hem direkt efter jobbet. Både Borzko och Jenny var hemma när jag kom hem. Borzko hade haft sin lediga dag i dag från jobbet. Han ska alltid vara ledig på måndagar egentligen, men ibland så jobbar han extra då om det är ont om chaufförer. Men i dag så hade han i alla fall varit ledig. Han hade varit på kontroll hos tandläkaren, som hade gått bra. Och så hade han tagit hand om veckostädningen.


Jenny var hemma från skolan i dag. Hon är fortfarande inte bra från sin förkylning. I natt så hade hon fått feber också. Även i dag så har febern suttit i, cirka 38,5 grader har hon haft. Så hon har sovit större delen av dagen.


Jimmy var inte hemma när jag kom hem från jobbet. Han skulle egentligen jobba ett pass mellan 10.00 och 19.00 i dag, men sen så blev det två timmars övertid för honom också.


Jag höll på som vanligt här hemma på eftermiddagen. Fixade med lite allt möjligt, och så varvade jag med datorstunder.


Borzko stack iväg vid fyratiden. Han skulle till jobbet på deras sedvanliga måndagsmöte. Något ätbart skulle de också få. Och så skulle han hämta hem lastbilen tills i morgon.


Jenny och jag åt middag vid fyratiden. Efter det så la sig Jenny i sängen och vilade igen. Jag höll på och fixade med lite allt möjligt igen.


Vid sextiden så flyttade både Jenny och jag upp i vardagsrummet med våra datorer. Och så slötittade vi lite på teve. Borzko kom hem igen vid sjutiden och gjorde oss sällskap. En fika blev det så småningom också.


Klockan åtta så tittade vi på andra avsnittet av "Leende Guldbruna Ögon" på SVT 1. Borzko åkte sen iväg och hämtade upp Jimmy på jobbet klockan nio. Sen så tittade vi på "C.S.I" på Kanal 5.


-------------  


Jimmys bil kommer i alla fall att repareras. Det kommer att ta lång tid, eftersom det är väldigt mycket jobb, och vår mekaniker har mycket att göra. Och det kommer att bli dyrt... Nästan så dyrt så det kanske knappt är värt det. Men vi har i alla fall bestämt oss för att vi nog tycker att det får lov att vara värt det... Det kostar ju att köpa en ny bil också. Så vi får väl försöka att hjälpa Jimmy med en del av pengarna för reparationen. 


Kommentarer
Postat av: Angela

Vad härligt att ni äntligen fått besked om Jimmys bil. Jag har undrat så! Det är tur att han är utrustad med snälla Päron ;-)

2007-03-05 @ 21:48:30
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Ja, skönt att få besked. Men om det var så positivt vet jag ju egentligen inte... För det kommer att bli väldigt dyrt... Som sagt var, så dyrt så jag undrar om det egentligen är värt det... Men vi har bestämt oss för det nu i alla fall. Och vi kommer att hjälpa honom. Lite kommer han att få, eftersom vi känner oss medskyldiga till försäkrings-missen. Och resten kommer han att få låna av oss.

2007-03-05 @ 21:51:08
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Snurran

Skönt att få besked iallafall - även om det kanske inta var SÅ roligt.. Har ni någon aning om vad slutnotan blir?

2007-03-05 @ 22:09:32
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, det har vi en ungefärlig aning om... :-(

2007-03-05 @ 22:13:58
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0