Onsdagen den 14 mars 2007

Jobbade förstås som vanligt i dag också. Även i dag så var vi en personal färre halva dagen, eftersom en av kollegerna fick åka ner till annexskolan och vikariera där. Jag var även i dag först i skalen, sen så dukade jag, och sen så var jag andreman i stora matsalen. Vi serverade fiskgratäng med kokt potatis i dag. Även i dag så var det en mycket hektisk dag, men allt flöt ändå på bara bra.


Åkte hem direkt efter jobbet. Lämnade bara bilen på parkeringen, och sen så gick jag och mötte upp Jenny när hon kom med tunnelbanan från skolan. Vi gick sen en jättekort liten promenad. Först så gick vi till ett ställe där det växer massor med krokus, för jag ville ta några fotografier där. Och sen så gick vi och köpte oss varsin glass. Det var årets första glass som jag åt utomhus! En Top Hat blev det för mig. Nu är det VÅR!





Sen så gick vi hem. Jenny satt vid datorn och så gjorde hon sig i ordning inför kvällen. Jag höll på och fixade med lite allt möjligt här hemma, och satt även lite vid datorn.


Jimmy vaknade och gick upp klockan fyra. Han hade jobbat i natt mellan tio och sju, och sen sovit mellan åtta och fyra. Han åt lite frukost, och sen så duschade han och gjorde sig i ordning.


När han var klar så stack vi alla tre iväg med bilen. Vi åkte till IKEA i Kungens Kurva för att Jimmy skulle köpa sig (eller rättare sagt få av mig och Borzko) ett nytt datorbord till sitt rum. Hans gamla var så stort, det köpte han när han hade sin förra stora stationära dator. Nu har han ju bara sin lilla bärbara dator, och då ville han ha ett mindre datorbord, för han har ju så litet rum.


Vi gick runt och plockade ihop det vi skulle ha, och sen så gick vi till IKEA:s restaurang och åt middag. Jag åt grönsaksgratäng med keso och fetaost. Det var jättegott. Sallad, bröd, och vatten till. Och så kaffe efteråt. Det gick på 170:- kronor för oss alla tre.






Vi handlade datorbordet till Jimmy, 895:- kronor, fem stycken hudlotion á 19:- kronor styck, och två stycken tillbringare á 29:- kronor styck. Och så köpte jag några saker åt en jobbarkompis.


På vägen hem så åkte vi till Ormkärr i Hagsätra och släppte av Jenny där hos en tjejkompis som går i hennes klass. Och sen så åkte Jimmy och jag hem till Farsta.


Kom hem vid sjutiden. Borzko kom hem från jobbet ungefär samtidigt. Borzko åt middag, och sen så duschade han och gjorde sig i ordning. Jimmy och jag monterade ner hans gamla datorbord, och sen så monterade vi ihop det nya datorbordet.






Borzko hjälpte också till sen när han var klar. Fixade lite på Jimmys rum när datorbordet var på plats, gick ut med grovsopor, lämnade grejer i källaren, m.m. Men Jimmy hann inte bli riktigt klar på rummet, för han var tvungen att sticka iväg till jobbet.






I kväll så fick han skjuts av en jobbarkompis som också bor i Farsta och som jobbar samma tid som Jimmy i natt. Han stack i väg vid kvart över nio, och ska jobba mellan tio i kväll till sju i morgon bitti.


Sen så blev det datorn för mig i en timme ungefär, innan det är dags för sängen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Första glassen ute, ännu ett säkert vårtecken! Och det är varmt!

2007-03-14 @ 22:41:22
URL: http://annebelle.blogg.se
Postat av: Anonym

Första glassen ute, ännu ett vårtecken!:-)

2007-03-14 @ 22:44:31
URL: http://annebelle.blogg.se
Postat av: Angela

Hihi, han haf god smak Jimmy...jag har exakt samma datormöbel ;-)

2007-03-15 @ 08:57:45
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Annebelle: Precis! Underbart! :-)

2007-03-15 @ 16:13:56
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Annebelle: ;-)

2007-03-15 @ 16:14:26
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Angela: Hahaha! Kul! ;-)

2007-03-15 @ 16:15:49
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0