Torsdagen den 8 mars 2007

Jobbade som vanligt i dag också. Även i dag så var vi en person mindre, eftersom en av kollegorna fick åka till annexskolan och vikariera i dag också. Liksom tidigare under veckan, så var jag först halva dagen i skalen och fixade grönsaker, och den andra halvan så var jag i disken. Vi serverade Tacobuffé i dag, och det innebar tacokryddad köttfärs, tortillasbröd, nachoschips, och så massor med tillbehör till det, till exempel massor med olika grönsaker, salsasås, dressingar, riven ost, m.m.


 

Det blev en mycket hektisk dag i dag, som det nästan alltid är när vi serverar "favoritmat" såsom tacobuffé, hamburgare, pannkaka, m.m. Allra mest hektiskt var de för dem som jobbade i matsalarna i dag, men även i disken, där jag var, så var det en mycket hektisk dag. Allt flöt ändå på hyfsat bra, och inget speciellt hände.


 

Direkt sen efter jobbet så åkte jag till min Frissa Lotta på Susannas Hårservice i Ormkärr. Där satt jag sen i lite drygt två och en halv timme, och gjorde det jag alltid gör var sjätte vecka: helblekte håret, klippte håret jättekort, färgade ögonfransarna och ögonbrynen, och noppade ögonbrynen, och det kostade som vanligt sjuhundra kronor. Lika trevligt som vanligt var det också att träffa med vän och före detta granne Lotta.


 

Hämtade upp Jenny hos Pauline i Hagsätra sen på vägen hem. De hade haft Idrottsdag i skolan i dag, och varit i Flottsbro och åkt skidor. Jimmy var hemma när vi kom hem. Han hade jobbat ett extra nattpass i går natt, kommit hem vid åtta i morse, sovit till klockan fyra på eftermiddagen, sen gått upp och så duschat. Vi åt alla tre middag ihop sen.


 

Efter middagen så satte sig Jenny på sitt rum och vid datorn. Jimmy satt på sitt rum vid datorn en stund. Och jag satt i köket vid min dator. Sen efter en stund så flyttade jag och Jimmy upp till vardagsrummet. Jag fortsatte att sitta med datorn, medan Jimmy spelade spel på Playstation 2. Och så småningom kom även Jenny upp med sin dator.


 

Borzko kom hem från jobbet vid kvart i åtta. Han åt då middag, och sen så duschade han. Det som var kvar av kvällen ägnade han åt tevetittande.


 

Nu tittar vi alla fyra på Efterlyst på TV3. Efter det så är det väl dags att göra sig i ordning, och sen så blir det sängen vid halvelvatiden.


 

- Och i dag har det varit EFIT-dag. I morgon lägger jag in nitton fotografier från i dag.


 

- Och i morgon är det äntligen Fredag! Wiieee!!!!


Kommentarer
Postat av: Snurran

Jaaa *med eftertryck* visst ska det bli skönt med helg!

2007-03-08 @ 21:26:05
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, det är alltid skönt med fredag och helg. Men vissa veckor så är det skönare än andra... Så känns det den här veckan tycker jag... Tungt nu...

2007-03-08 @ 21:27:59
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Snurran

Det är bara förnamnet.. :-/

2007-03-08 @ 22:14:43
Postat av: Angela

Oj vad roligt att ha dina foton att se fram emot. Dessutom är det fredag - vad mer kan man begära?!

2007-03-08 @ 22:15:53
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Snurran: Bara inte det blir så resten av terminen nu... :-(

2007-03-08 @ 22:16:27
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Angela: Precis! ;-) Inte ett dugg! :-) *Kram*

2007-03-08 @ 22:21:58
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Niclas

alltså jag och EFIT... har inte lyckats en enda gång med det projektet hittils... suck

2007-03-09 @ 19:18:51
URL: http://niclasp.blogspot.com/
Postat av: Bim

---> Niclas: Okej. Synd! Men någon gång kanske!? ;-)

2007-03-09 @ 19:19:49
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Anonym

Hälsningar på Internationella Kvinnodagen

Engelskläraren skrev på tavlan följande ord:
"Woman without her man is nothing"
Och bad eleverna tillägga kommatecken och punkter.

Pojkarna skrev:
"Woman, without her man, is nothing."

Flickorna skrev:
"Woman! Without her, man is nothing!"




2007-03-10 @ 00:39:28
Postat av: Bim

---> Anonym: Jag har läst den förr, men den är så bra, att den är värd att läsa många gånger! ;-)

2007-03-10 @ 14:36:39
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0