Dagens Dagbok - Lördagen den 27 oktober 2007 - Eftermiddagen.

När vi hade fikat så gick jag och Mamma ut på en promenad. Borzko och Pappa stannade kvar vid huset. Jag och Mamma gick en promenad runt omkring på området. Ungefär i en timme var vi ute. Det var grått och trist ute, men vindstilla och ganska så varmt. Så det var skönt med en promenad, trots avsaknaden av sol.


Sen så satt vi bara inne och pratade en stund. Och så började vi sen med middagen. Mamma stod för matlagningen i dag, och jag assisterade henne. Vi åt stekt, panerad rödspätta, kokt potatis, och citronsås. Grönsaker till förstås, och även bröd. De övriga tre drack rödvin, och jag höll mig som vanligt till min Fun Light. Redan halvfyra åt vi middag. Tidigt, men vi hade ju inte ätit någon lunch.


Efter maten så fikade vi. Lite choklad och småkakor till hade vi bara då. Pappa och Borzko tog varsin whiskey också.


Kommentarer
Postat av: Karin

Vilka är dina favoritsmaker på FunLight?
Och förresten så är det farligt med lightprodukter.. Döden genom sötningsmedel ;-)

2007-10-27 @ 19:09:23
URL: http://udoprecht.blogg.se
Postat av: Bim

---> Karin: Min favoritsmak för tillfället är Tropical Fruit. Men jag gillar nästan alla. Även Crystal-smakerna.

Jag röker inte, jag snusar inte, jag dricker inte alkhol, jag äter inte kött, så lite sötningsmedel får jag tåla! ;-D

2007-10-27 @ 19:18:28
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Josefin

Ursäkta men jag måste bara få skriva. Jag blir så less på allt som sötningsmedel osv. Allt är farligt om man ska tänka så. En jag känner besöker en dietist regelbundet och hon tycker att det är mycket bättre att dricka lightprodukter än med vanligt socker. Nu kommer säkert flera skriva att det är fel osv. Men vad vet vi egentligen? Allt är farlig om vi ska börja undersöka det. Olika studier visar olika resultat. Drick du utan att vara orolig. Det gör jag :)

2007-10-27 @ 19:27:21
Postat av: Bim

---> Josefin: Jag tycker nog lite som du! Man behöver ju självklart inte överkonsumera, varken socker eller sötningsmedel. Många tjatar om till mig att jag äter för mycket sötningsmedel och att jag solar solarium. Men en del som säger de, de röker, de dricker, och de är överviktiga... Så frågan är vad som är bäst? Jag är inte orolig! ;-D

2007-10-27 @ 19:35:27
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Karin

Naturligtvis är det inte bra att överkonsumera, men det är skillnad på att trycka i sig exempelvis mycket äpplen än artificiellt främställda sötningsmedel. Tyvärr ligger någon sorts magiskt skimmer över produkter innehållande sötningsmedel. Många tror sorgligt nog att det är någon sorts "smalprodukt". Mycket sötningsmedel leder till ökad insulinutsöndring, något som lagras som fettceller.
Dock är jag övertygad om att du lever ett sunt liv, Bim. Skönt att du verkar mån om din hälsa.
Josefin; akta dig. Stora monstret sukralos kommer snart och tar dig.

2007-10-28 @ 14:56:54
URL: http://udoprecht.blogg.se
Postat av: Bim

---> Karin: Visst är det som du skriver. Men man kan ju inte leva nyttigt i precis allt. Jag tycker att jag lever ett ganska så sunt liv, precis som du skriver. Och jag är mån om min hälsa. Jag är insatt i det mesta vad det gäller mat. Men ibland väljer man ändå att kanske äta och/eller dricka sånt som inte är så jättenyttigt. Huvudsaken är att man vet om riskerna så man inte är helt ovetande.

2007-10-28 @ 17:15:48
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0