Dagens Dagbok - Måndagen den 3 september 2007.

Åkte hem direkt efter jobbet i dag. Borzko var hemma när jag kom hem. Han hade varit ledig i dag från jobbet. Han jobbar så mycket övertid, så han ska vara ledig på måndagarna ett tag framöver. Han hade varit snäll och tagit veckostädningen i dag. :-)

 

Vid halvtretiden så gick jag iväg till Centrum och till Solakuten. Solade en halvtimme som vanligt, och lika skönt som vanligt var det också.

 

Borzko hade under tiden åkt iväg med Volvon och tankat den och kollat luft, vatten, olja, och sånt på den.

 

Vid halvfyratiden så kom Jimmy hem från jobbet. Han har nya arbetstider från och med i dag. Nu jobbar han mellan sex och tre varje dag.

 

Jimmy duschade och gjorde sig i ordning, och sen så åt han, jag och Borzko middag ihop vid fyratiden.

 

Efter middagen så åkte Borzko iväg till sitt jobb för att hämta hem lastbilen inför morgondagens jobb.

 

Jenny kom hem från skolan strax före halvsex. Då åt hon middag.

 

Jimmy stack sen iväg strax efter halvsex. Han åkte till Huséns Trafikskola i Huddinge för sin andra teorilektion i utbildningen för lastbilskörkort.

 

Borzko kom tillbaka från sin sväng till jobbet. Men han stack direkt iväg igen, fast nu med Volvon. Han skulle till Råsunda för att se fotbollsderbyt mellan Hammarby och AIK.

 

Jenny och jag satte oss i köket med våra datorer. Vi höll på med lite allt möjligt i datorerna och så pratade, pratade, pratade, och pratade vi. Jenny har ju inte varit hemma på tre dagar, så vi hade ju lite att berätta för varandra. Även om vi har pratat en hel del i mobilerna så är det ju inte riktigt samma sak.

 

Vid halvniotiden så kom Jimmy hem från körskolan. Han hämtade upp Jenny, och så åkte de till Hemköp i Centrum och handlade lite gott att äta. Men för en gångs skull faktiskt inte till mig, för nu ska jag verkligen försöka att inte äta något onyttigt i veckorna.

 
Sen så satt vi alla tre i köket. Jenny och jag satt med våra datorer. Jimmy satt och läste i sin körkortsbok. Jimmy åt chips, och Jenny åt ostbågar. Själv så åt jag en knäckebrödsmacka och ett äpple. ;-)  


Tevetittande i en timme blev det också. Vi tittade på: "Nyberg & Törnblom". Tyckte det var intressant att se eftersom jag nyligen läste Mia Törnbloms bok: "Självkänsla nu!".

 

Nu är klockan strax efter tio. Jag ska bara blogga det här och sen så ska jag förbereda mig för sängen.


Kommentarer
Postat av: Snurran

Knäckebröd och äpple - duktigt!!!
;-D
*kram*

2007-09-03 @ 22:31:07
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Nilla

Visst var programmet med Mia Törnblom bra :)
Jag lyssnade på en föreläsning med henne i våras, och jag blev helt tagen i allt hon sa.
Hon har ju så rätt i allt hon säger.
Ser redan fram emot nästa program.
Ha en bra dag!!

2007-09-04 @ 06:37:45
URL: http://www.frutteline.blogg.se
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, visst var jag duktig! Vi får väl se hur länge det håller i sig! ;-D

2007-09-04 @ 15:48:09
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Nilla: Ja, jag tyckte det var jättebra! Jag ska definitivt följa hela serien. Jag skulle gärna vilja se en föreläsning med henne också. Men jag har i alla fall läst hennes första bok, och jag tror att jag ska köpa den andra också. Har du läst den? Ha det bra du också! :-D

2007-09-04 @ 15:49:29
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Nilla

Nej jag har inte läst någon av Mias böcker, men jag har varit påväg flera gånger och tänkt köpa dom.
Om du får möjlighet att lyssna på hennes föreläsning så gör det.
Det är värt varenda krona, och jag är helt övertygad om att du skulle tycka den var bra.
Ska du se idol ikväll??
Jag kommer sitta bänkad framför tv:n, jag älskar sånna program.

2007-09-04 @ 17:54:51
URL: http://www.frutteline.blogg.se
Postat av: Bim

---> Nilla: Läs den då! Den första finns i pocket! Och berätta sen vad du tyckte!
Ja, jag ska se IDOL. Jag älskar alla sorts program som har musik i sig. Typ: Allsång på Skansen, Sommarkrysset, Sing A Long, Lets Dance, Idol, med flera.

2007-09-04 @ 17:57:26
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0