Fråga vad du vill! ;-D

Jag har sett i flera bloggar under senaste tiden att bloggarna har uppmanat sina läsare att ställa frågor till dem. Nu kommer jag bara ihåg en enda bloggare, och det är En Södertäljebos Liv II. Jag blev lite inspirerad av hennes och de andras uppmaning.

Så nu uppmanar jag er läsare: FRÅGA MIG OM VAD SOM HELST! ;-D Jag ska försöka att svara på de flesta av era frågor. Självklart så svarar jag inte på alltför privata frågor, och inte heller på frågor som jag måste lämna ut andra människor för att kunna svara på. Men jag kommer att svara på så personliga frågor som jag kan i alla fall.

Så kom igen nu! Fråga mig om det är något du undrar över! ;-D


Kommentarer
Postat av: Nilla

hihi, vad kul. Jag börjar.
Varför sover du aldrig tills du vaknar när du är ledig???
Jag undrar bara för att jag själv tycker att det är så skönt att inte behöva tänka på klockan då jag är ledig :)

2007-09-15 @ 19:28:25
URL: http://www.frutteline.blogg.se
Postat av: Bim

---> Nilla: Hej! Kul att du börjar! Det kanske bara blir du! ;-)
Den här frågan har jag faktiskt fått förut, och också svarat på. Men det gör ingenting. Jag svarar gärna på den igen.
Jag har upptäckt att min kropp och själ mår bäst när jag sover i sex timmar. Det gäller när jag är frisk och mår bra. Jag är en otrolig rutin-människa som mår bäst när allt är samma jämt.
När jag jobbar så måste jag gå upp halvfem, och för att då få sova mina sex timmar, så går jag och lägger mig ungefär halvelva.
När jag är ledig så vill jag verkligen kunna utnyttja dagen. Men jag älskar också att vara uppe på kvällen. Så efter att ha testat mig fram, så har jag upptäckt att om jag lägger mig vid ettiden på kvällen, och går upp vid sjutiden på morgonen så blir det perfekt.
Går jag upp sju, så kan jag komma ut vid nio. För jag tar en timme på mig i badrummet på morgonen. Och sen så vill jag äta frukost och fika i lugn och ro, och läsa nyheter i datorn under tiden.
Och är jag uppe till ett på kvällen så hinner jag med både att umgås med eventuell familj (om de är hemma och uppe), läsa bok, sitta vid datorn, och titta på teve.
Jag har försökt att sova längre. Men jag känner mig oftast trött då, och får lätt ont i huvudet. Till åtta kan jag möjligtvis sova någon gång.
Känner jag mig väldigt trött, som i går kväll, så går jag i så fall hellre och lägger mig tidigare, än att sova längre på morgonen.
Nöjd med svaret? ;-D

2007-09-15 @ 19:35:48
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Sissel

Hm.. Vad jobbade du med innan du jobbade på din skola? :)

2007-09-15 @ 20:19:50
URL: http://siss3l.blogg.se
Postat av: Therése

Hej! Jag undrar - hur är det att bo i Farsta? Hur länge har du bott där? (anledningen till att jag frågar är att jag själv ska flytta dit till våren. Bor i Norrköping nu)

2007-09-15 @ 20:20:36
Postat av: Bim

---> Sissel: Jag jobbade i en Vivo-butik i cirka tio år. Först deltid i cirka sju år. Då var jag hemma med barnen på dagarna, och så jobbade jag kvällar och helger på Vivo. Sen när barnen blev större så började jag jobba heltid och gjorde det i cirka tre år. Jag satt mest i kassan, men jag jobbade också en hel del i charken, och jag hjälpte även till på både golvet och kontoret.

2007-09-15 @ 20:23:07
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Therése: Jag älskar att bo i Farsta! Vi har bott här nu i nästan exakt två år, och vi stormtrivs alla fyra. Det jag gillar bäst, det är kombinationen av närheten till naturen och det stora centrumet.
Jag älskar att bo så nära två sjöar med badplats. Det tar mindre än tio minuter att gå till både Drevviken och Magelungen. Älskar att promenera vid sjöarna. Och så älskar jag Farsta Centrum. Bästa centrumet i stan tycker jag! Och så är det också perfekt att det tar bara tjugo minuter med tunnelbanan in till stan. Jag brukar gå in till stan! Det tar cirka 2,5 timmar.
Skriv gärna och fråga mer om det är något mer som du vill veta om Farsta!

2007-09-15 @ 20:26:28
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Anonym

vad gör du när du pysslar och fixar och donar och grejar där hemma som du skriver att du gör varje dag?

2007-09-15 @ 20:27:30
Postat av: Anonym

gillar du att jennys kille har barn?
passar han som pappa?

2007-09-15 @ 20:34:06
Postat av: Bim

---> Anonym: Ja, du! Vad gör jag då!? Jag gör precis allt det hushållsarbete som man gör hemma. I dag har jag till exempel tvättat tre stycken maskiner med tvätt, jag har hängt tvätten, jag har strykit kläder som jag tvättade tidigare i veckan, jag har fyllt på saker i badrummet: toapapper + pads + tops + schampo + massa annat, jag har fyllt på salt- och socker-karen, plockat iordning lite i skafferiet, plus massor med små, små saker till här hemma!
När jag skriver den där meningen så är det för jag orkar inte rada upp alla små, små, saker som jag fixar med här hemma.

2007-09-15 @ 20:35:30
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Anonym: Gillar och gillar... Jag var väl lite skeptisk till en början, både vad det gällde hans ålder och att han var Pappa. Men efter att Jenny och jag hade pratat en massa, och efter att jag hade träffat Jocke, så var det ju liksom bara att gilla läget. Vad ska jag annars göra? Det är ju Jennys val. Hon är ju snart 18 år, så jag kan ju inte bestämma över hennes val av kille. Bara han är snäll mot henne så.
Han verkar vara en jättebra Pappa tycker jag. I alla fall av vad jag har sett och hört hittills.
Jocke verkar vara en toppenkille. Så nu är jag faktiskt bara glad för Jennys skull.

2007-09-15 @ 20:38:40
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Emma

Bara för att man får fråga vad man vill så har jag jätte svårt för att komma på några, haha. Här är några som jag kom på i alla fall :)
Vilka är dina favorit affärer?
Vilka länder har du varit i och vilka reser du helst till?
Hur var du när du gick i skolan? (alltså om du typ var bråkig, blyg eller nåt sånt:P)
inte så roliga kanske men de kan hända att jag kommer på roligare sen och då frågar jag igen;)
Jätte bra blogg föresten:)

2007-09-15 @ 21:20:23
Postat av: Bim

---> Emma: Här kommer svaren på dina frågor!
Mina favoritaffärer är: Gina Tricot, J.C., H&M, när det gäller kläder. Willys och Hemköp när det gäller matvaror. Åhléns och Bokia när det gäller böcker. Skopunkten när det gäller skor. Det är de som jag kommer på just nu.
Jag har varit i de flesta länder i väst-Europa. De flesta när jag var ung och tågluffade. Och så har jag varit i Thailand den gång, och det är favoriten nummer ett! Dit vill jag tillbaka!
I skolan så var jag blyg. Jag var jätteduktig i skolan till och med sjätte klass. Men i högstadiet spårade jag tyvärr ur. Pluggade aldrig och skolkade en del. Hade 2,5 i betyg när jag gick ut. (Då hade man ju betyg 1 till och med 5). Och började gymnasiet på den linje som jag kom in på med de dåliga betygen, men jag hoppade av efter redan två veckor.
Fråga igen du om du vill! Och tack för berömmet om bloggen! :-D

2007-09-15 @ 21:26:57
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: tävlingssimmare

Har 3 frågor-
1. Tycker du om att simma, altså simträning? Vilka simsätt kan du simma?
2. Tycker du om barn?
3.Säger du ofta till folk att dom är söta? Altså jag menar, jag hatar när folk håller på sådär, så jag undrar om du gör så, altstå du verkar inte som en sån person ;)

2007-09-15 @ 21:51:16
Postat av: Bim

---> Tävlingssimmare:
1. Nej, jag gillar inte speciellt att simma. Jag har väl gjort det periodvis som motion. Men jag kan inte påstå att jag gillar det speciellt. Jag kan bara bröstsim och hyfsat ryggsim.
2. Jag tycker väl om vissa barn. Jag är ingen stor barnälskare, men jag gillar ju givetvis barn som jag har i min närhet.
3. Jag säger nog inte speciellt ofta till folk att de är söta. Jo, till mina egna barn brukar jag göra det.

2007-09-15 @ 21:57:20
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Anonym

har du facebook? varför?

2007-09-15 @ 22:09:38
Postat av: Bim

---> Anonym: Ja, jag har facebook. Varför? Ja, jag ville kolla vad det är. Jag har även Lunarstorm, Playahead, Metroblogg, Windows Live Spaces, MSN, Skype, m.m. Kul med nya grejer. Men jag har inte använt Facebook någonting hittills. Och jag har ine skaffat några vänner än. Jag har bara de som har addat mig.

2007-09-15 @ 22:13:29
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Inger

vad heter du på playahead?

2007-09-15 @ 23:28:08
Postat av: Bim

---> Inger: Jag heter Bimman på Playahead. Men jag använder inte Playahead någonting alls. Jag har bara haft den för att kolla in andra ibland. På Lunarstorm heter jag Bim. Den använde jag jättemycket förr. Skrev dagbok där i flera år innan jag började blogga "på riktigt". Men nu använder jag den ingenting heller. På Windows Live Spaces heter jag Bim61. Där har jag massor med fotografier upplagda. På Facebook heter jag Britt-Marie Kullin.

2007-09-15 @ 23:32:44
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Linnéa

med tanke på att både du och din dotter har bloggar, är det ofta ni sitter och pratar om dem? :) och vad tycker du om att blogga?
keep up the good work, din blogg är otroligt trevlig att läsa!

2007-09-16 @ 11:37:36
Postat av: Bim

---> Linnéa: Ja, vi pratar ofta om våra bloggar. Ofta frågar jag ju Jenny (och i och för sig även Jimmy och Borzko) vad jag kan skriva och inte skriva. Jag vill ju inte lämna ut för mycket om någon. Men Jenny skriver ju själv väldigt öppenhjärtigt. Och Jimmy och Borzko bryr sig inte så mycket om vad vi bloggar.
Jag älskar att blogga! Det har blivit som ett beroende! Jag tänker ofta på att "det här ska jag skriva om" och "det här ska jag fota och blogga". Sen är det tyvärr inte allt som blir av. Tidsbrist är det ju ibland, och ibland vet jag inte varför det inte blir av.
Tack så jättemycket för berömmet om min blogg! Det blir jag jätteglad över! :-D

2007-09-16 @ 11:45:38
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: isabella

jag blir alltid glad när jag läser din blogg :) Jenny har en cool mamma!

2007-09-16 @ 11:52:54
URL: http://blondinbella.se
Postat av: Bim

---> Isabella: Tack! Jag blir glad för att du blir glad! ;-D Fast så speciellt cool är jag nog inte! ;-D

2007-09-16 @ 12:06:40
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Anonym

är du politikintresserad ? vart står du ?

2007-09-16 @ 20:35:41
Postat av: Bim

---> Anonym: Jag är inte särskilt politiskt intresserad. Tyvärr måste jag nog säga. För allt är ju politik i samhället! Men jag har alltid röstat, och rösten har pendlat mellan Vänsterpartiet och Socialdemokraterna.

2007-09-16 @ 20:40:23
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: jessi

Har du någon bra idé till en födelsedagspresent & julklapp (min pojkvän fyller år med bara nån veckas mellanrum till julafton)? Har fantasibrist! Du verkar vara så idérik och rolig, sen är du ju sambo/gift(?) så du måste varit med om en och annan födelsedag å så :)!

2007-09-16 @ 20:59:52
Postat av: Bim

---> Jessi: Ja, du, det var svårt! Jag känner ju inte din pojkvän! Jag vet inte om jag är så idérik och rolig precis! Men det är ju alltid roligt att få "upplevelser". Alltså typ konsertbiljetter, teaterbiljetter, biobiljetter, eller liknande. Har man ont om pengar så kan man göra egna presentkort. Typ att man ska laga middag eller något annat. En specialbränd skiva med favoritlåtar är ju också trevligt.

2007-09-16 @ 21:16:39
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Sanna

Jag undrar vad du tycker om ditt jobb som du arbetar på för tillfället? Varför utbildade du dig inte till ngt du brinner för, eller starkt vill jobba med? Visst kan du trivas på ditt jobb och arbetskamraterna, men min fråga är snarare om du hade ett "drömyrke" när du var yngre och isåfall varför du inte pluggade till det, även nu på senare dar. Det är ju aldrig försent :) Tack för svar! Jätte bra blogg!

2007-09-16 @ 21:56:38
Postat av: Bim

---> Sanna: Jag trivs bra på jobbet i det stora hela. Det bästa är loven, arbetstiderna, och arbetskamraterna. Det sämsta är barnen och stressen.
Ja, varför utbildade jag mig inte? Det har jag faktiskt alltid ångrat. Jag gick ju inte gymnasiet ens, och gick ut nian med dåliga betyg.
När jag var yngre så var mitt drömyrke att bli Bibliotikarie. Men senare så hamnade jag på kontor och där stormtrivdes jag.
Jag har många gånger tänkt att börja på plugga på senare dar, men det har alltid kommit något emellan. Och nu känns det som om jag är för gammal.
Det jag nu allra helst skulle vilja jobba med, det är någon form av kontorsarbete. Gärna med mycket datorarbete. Gärna i någon form av reception. Men så lär det nog tyvärr inte bli...
Tack för berömmet om bloggen!

2007-09-17 @ 15:11:22
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Anonym

Vad jag har förstått så jobbar din man hur mycket som helst, lägger sig tidigt på kvällarna och går upp tidigt på morgonarna, är inte det jobbigt?

2007-09-17 @ 18:01:01
Postat av: Mimmi

Hej! Jättebra blogg, jag läser varje dag! Här kommer en fråga som kanske är lite knäpp..? Du skriver att du äter men nästan aldrig att du lagar mat eller så. Tycker du inte om att laga mat? Eller ingår det momentet när du skriver att du äter? Knäpp fråga jag vet men jag kom att tänka på det för jag älskar själv att laga mat.. Och man fick ju fråga vad man ville!! ;)

2007-09-17 @ 18:06:37
Postat av: Bim

---> Anonym: Ja, han jobbar väldigt mycket för tillfället. Jag tycker nog att han jobbar lite för mycket. Han är ju liksom ingen ungdom längre... Jag skulle aldrig orka att jobba så mycket. Men han tycker det är kul att jobba. Och så är han snäll, och kan inte säga nej. Jag tror inte att han tycker det är jobbigt, för då borde han ju inte göra det!

2007-09-17 @ 18:11:12
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Linn

min familj är också vänsterpartister :)

2007-09-17 @ 18:17:55
Postat av: Bim

---> Mimmi: Tack för berömmet om bloggen! Och jag tycker inte din fråga är knäpp! Jag får ju vara beredd på alla sorters frågor när jag kommer med en sån utmaning! Om det är något som jag inte vill svara på, då avstår jag bara från den frågan!
Jag tycker inte längre om att laga mat. Jag tyckte om det när barnen var små. Då var jag väldigt duktig och flitig vad det gällde allt hemarbete. Jag bakade allt matbröd, mycket kaffebröd, lagade middag varje dag, oftast även lunch. Gjorde mycket grytor, långkok, gammaldags husmanskost och så. Men sen vartefter barnen växte upp så tröttnade jag...
Nu har vi mycket bättre ekonomi än vad vi hade då. Så nu blir det ofta hämtmat. Och det blir också ofta helfabrikat och halvfabrikat från affären. Och sen så har vi också möjligheten att vi kan köpa mat från jobbet om det blir mat över. Och blir det mat över på jobbet som jag vet att familjen tycker om, då köper jag hem mat därifrån.
Så jag kanske "mörkar" lite det avsnittet av min dag... För jag skäms nog lite grann innerst inne för att jag är lite lat och oekonomisk vad det gäller maten. Men det kanske är larvigt. För huvudsaken är ju att familjen får mat varje dag! Och de får de! Och jag är ju en bra Mamma på andra sätt! ;-D

2007-09-17 @ 18:19:16
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Linn: Okej! :-D

2007-09-17 @ 18:20:16
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Sissel

Det hade jag glömt att fråga dig som jag har undrat länge, vilket parti du röstar på. Och jag gissade rätt, jag antog att du var socialdemokrat eller vänsterpartist :) Det är bra det!

2007-09-17 @ 20:00:26
URL: http://siss3l.blogg.se
Postat av: Bim

---> Sissel: Jaså!? Så du gissade rätt!? Kul! ;-D

2007-09-17 @ 20:02:29
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Sissel

Haha, ja faktiskt! Jag har bara alltid trott det så jag har liksom aldrig frågat, haha :)

2007-09-17 @ 20:56:45
URL: http://siss3l.blogg.se
Postat av: Bim

---> Sissel: ;-D

2007-09-17 @ 20:59:20
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Anonym

1) när man läser både din och jennys blogg får man en uppfattning om att ni aldrig bråkar och att allt alltid är perfekt mellan er, jag har svårt att tro det, för ni bråkar väl också?
Och sen har jag tänkt på att du läser Jennys blogg och där skriver ju hon om sitt liv. Om hon tillexempel är på fester, hon dricker och sen kan du se dem bilderna? blir du arg på henne eller har ni pratat om sånt? det var bara ett exempel. du kanske inte ens förstår frågan!
min andra fråga är:
är du & Borzko gifta, hur länge i så fall?

2007-09-17 @ 21:51:32
Postat av: Bim

---> Anonym: Självklart så bråkar Jenny och jag ibland! Annars så vore det väl mycket konstigt! Men vi har faktiskt en väldigt bra relation, så vi pratar om det mesta och försöker reda ut saker på det sättet istället för att bråka.
Ja, jag ser Jennys bilder. Och jag vet att alla dricker på festerna som hon går på. Egentligen så får inte Jenny dricka innan hon fyller 18. Men ju närmare hon kommer den dagen, ju mer ser jag genom fingrarna. Hon dricker litegrann ibland, men hon har aldrig kommit hem full. Jag litar på henne, och hon har ett bra omdöme.
Ja, Borzko och jag är gifta, och har varit den sedan december 1989.

2007-09-17 @ 22:07:59
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Silja

Okej då, jag har en fråga
Varför följer du aldrig med Borzko till hans mamma på söndagarna? Inte min sak egentligen, men funderar på det ändå...

2007-09-19 @ 01:14:11
Postat av: Bim

---> Silja: Jag tycker att Borzko behöver träffa sin Mamma ensam. De har så mycket gemensamt, och de kan prata sitt språk. Och så brukar de titta på sport tillsammans, för hon älskar sport. Om jag är med så "tar jag gärna över". Jag träffar ju henne på födelsedagar och så, och det tycker jag nog att det räcker. Det var väl lite skillnad förr när "barnen" också följde med. Men när de slutade att följa med, då gjorde jag det också. Men vi ses ju på alla födelsedagar, och så på alla storhelger.

2007-09-19 @ 20:41:32
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: jessica

vad pratar Borzko för språk med sin mamma? och kommer han från något annat land? du kanske inte vill svara på det, men gör som du vill!

2007-09-27 @ 16:36:58
Postat av: Bim

---> Jessica: Borzko pratar kroatiska med sin Mamma. Och han kommer från Kroatien. Han kom hit när han var sju år.

2007-09-27 @ 19:43:28
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: koffe

hej jag har en fråga :D min syrras kille berättade att det finss et nummer (som han inte kommer ihåg ) tex när man ringer skyddat nummer så slår man ju in #31# men det finns ett annat nummer där mottagren betalar för samtalet alltså den man ringer til vad är det nummret ?

2007-10-28 @ 11:42:27
Postat av: Bim

---> Koffe: Den frågan kan jag inte svara på. Du får nog ringa till Telias kundtjänst. Eller till den mobilopertörs kundtjänst som du har.

2007-10-28 @ 14:33:30
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0