GB:s nyheter våren 2008.

image2904


Nu har jag testat alla GB:s nio nyheter för i år! Alla var goda! Jag älskar ju all glass. Hittills har jag inte ätit någon glass som inte var god. Men självklart så är ju vissa glassar mer goda, och andra glassar mindre goda. Så här tyckte jag om årets nyheter.

Cornetto Citron.
Mycket fräsch och god glass. Lagom stor. 197 kcal. Betyg: 4,5 av 5.

Cornetto Frutti Disc.
Strutglass med cheesecakesmak. God, men inget speciellt. 200 kcal. Betyg: 3,5 av 5.

Calippo Refresh.
Isglass med citron- och ananas-smak. Jättegod och jättefräsch. 89 kcal. Betyg: 4,5 av 5.

Footballissimo.
Vanilj- och chokladglass. God, men inget speciellt. 85 kcal. Betyg: 3 av 5.

Lakritspuck.
God laktritsglass. Men 88:an Black var godare. 162 kcal. Betyg: 3,5 av 5.

Magnum Java.
Vaniljglass med chokladöverdrag. God, men inget speciellt. 256 kcal. Betyg: 3 av 5.

Magnum Mayan Mystica.
Chokladglass med chokladöverdrag. Lite godare än Magnum Java. 285 kcal. Betyg 3,5 av 5.

Solero Smoothie.
Bananglass med sorbetöverdrag med jordgubb- och tranbärs-smak. Jättegod och jättefräsch. 99 kcal. Betyg: 4,5 av 5.

Ananassplitt.
Vaniljglass med ananasis och kakaoöverdrag. Fräsch och god. 198 kcal. Betyg: 4 av 5.


Dom här kommer jag köpa mycket våren och sommaren 2008:

När det är mycket varmt: Calippo Refresh.

När det är halvvarmt: Solero Smoothie.

När det är kallt: Cornetto Citron.

Kommentarer
Postat av: Duvan

Men heja heja lakritspuck!!! Den är bäst av alla världens glassar. Japp, mitt betyg:P

2008-04-14 @ 19:11:31
URL: http://greendove.blogg.se
Postat av: Bim

---> Duvan: Ja, den är god! Men 88:an Black var mycket godare tycker jag! ;-D

2008-04-14 @ 19:17:55
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Anonym

lackrispucken är min favorit! :)

2008-04-15 @ 13:18:24
URL: http://annakubel.blogg.se
Postat av: Bim

---> Anonym: Jaså! Din också? :-)

2008-04-15 @ 16:31:56
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0