"Babbeldrottningen" (Queen of Babble) av Meg Cabot.



---------    

Recension av boken: "Babbeldrottningen" (Queen of Babble) av Meg Cabot. (Genre: Skönlitteratur / Chick Lit.)  

---------   


"Meg Cabot har haft stora framgångar, både internationellt och i Sverige, med serien En prinsessas dagbok, som också blivit en filmsuccé.

Nu har hon skapat en lika charmig och oemotståndlig huvudperson för lite äldre läsare: Lizzie Nichols, vars stora problem i livet är att hon aldrig kan hålla tyst! Hon har en osviklig förmåga att säga fel saker vid fel tidpunkt. Denna gång lyckas hon skrämma bort sin nye pojkvän som hon besöker i London. Resultatet blir att hon är fast i den engelska huvudstaden utan kille, utan bostad och utan pengar..."


(Kopierat från adlibris.se) 

---------    


För övrig information gå till direktlänk på adlibris.se.


---------  


Jag har inte läst några av Meg Cabots ungdomsböcker. Hon har ju bland annat skrivet "En prinessas dagbok" som också har filmats. 

Den här boken "Babbeldrottningen" är Meg Cabots första bok som riktar sig mot vuxna. Det är en Chick Lit-bok som påminner mig mycket om "Shopaholic"-böckerna av Sophie Kinsella. 

Om man gillar Chick Lit-böcker, så kommer man att älska den här. Jag tycker att den var jättebra och väldigt rolig. Kan helt klart rekommendera den. 
///Bim.  

---------   

Betyg:  3 av 5.  

---------    


Kommentarer
Postat av: Josefin

Det låter som en bok för mig, jag måste nog ta och läsa den. Har skrivit det tidigare men jag kan skriva det igen, tycker att det är så bra att du skriver om böcker du läst. Det är så bra att få tips på böcker som jag annars aldrig skulle tänkt på att läsa.

2008-08-01 @ 15:29:27
Postat av: Bim

---> Josefin: Jätteroligt att du gillar mina bokrecensioner! Jag gillar själv att läsa om böcker i andra bloggar. Och jag köper ofta böcker som jag läser om i andra bloggar. Den här ska du definitivt läsa om du gillar Chick Lit. Den var mycket rolig och bra.

2008-08-01 @ 16:35:02
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0