Dagens Dagbok - Lördagen den 13 december 2008 - Förmiddagen + Eftermiddagen.

Jimmy vaknade och gick upp vid tiotiden, och sa att han ville följa med mig in till stan för att möta upp Jenny. Han ville köpa sig en ny jacka, och kanske ett par skor, och ville ha Jenny som smakråd. Han åt frukost, och duschade sen och gjorde sig i ordning. Och sen så stack vi iväg vid halvelvatiden mot tunnelbanan.


Vi åkte in till T-Centralen och mötte upp med Jenny där vid strax efter elva. Sen så gick vi runt för att leta efter en jacka till Jimmy. Och så småningom så köpte han sig en jacka, varm med huva, på Stadium. Skor köpte han också, lite typ finskor, på Deichmann.


Jimmy och Jenny köpte också en julklapp tillsammans till sin Mormor. En röd plyschdräkt från Axelssons som hon har önskat sig.


Jag köpte bara en sak i dag, och det var ett par till likadana fodrade Crocs som jag köpte förut. Jag vill ha ett par till, för jag vill ha ett par att gå utomhus i också. Struntar faktiskt i om det ser dumt ut. Jag har så ont i mina fötter nu, och dom är supersköna.


Sen så gick vi och åt lunch. Jenny och jag hade ju planerat att äta sushi. Men nu när Jimmy också kom med, så ville ju inte han ha det, för det är det värsta han vet. Men då var vi smarta att gå och äta på Kungshallarna, för där kan man ju köpa mat från vilket ställe som helst, och så äter man tillsammans. Så jag åt en stor sushi, Jenny en liten sushi, och Jimmy åt en stor tacotallrik från Taco Bar.


Kikade runt lite till sen, men det blev inga fler inköp. Hade trott att Jimmy och Jenny skulle passa på att köpa fler julklappar i dag, men det blev inte så.


Vid tvåtiden sen så ville både Jimmy och Jenny åka hem, så då gjorde vi det. Jenny tog pendeltåget hem till Tumba för att där möta upp med Jocke. Och Jimmy och jag åkte hem till Farsta.


Gick förbi Bokia på vägen hem för att kolla upp att tiden som Katarina Wennstam skulle signera var densamma. För jag tänkte att jag skulle gå tillbaka sen för att träffa henne. Men hennes signering var tyvärr inställd. Hon hade ringt och avbokat. Synd...


Borzko var hemma när vi kom hem. Han hade varit på gymmet och tränat. Och sen så hade han satt igång med veckostädningen. Så när jag kom hem så hjälpte jag till.


Jimmy var bara hemma en kort stund. Sen så stack han iväg igen in till stan, men den här gången för att möta upp med några kompisar. Dom skulle äta tillsammans, och sen ut och festa i kväll.


Borzko och jag gjorde klart veckostädningen, och vi körde också några tvättmaskiner. Sen så åt vi middag vid halvfemtiden. Efter middagen så satte vi oss båda uppe i vardagsrummet och läste i våra böcker. Jag läste ut boken: "Sommardöden" av Mons Kallentoft.


(Några fotografier från dagen kommer lite senare i ett separat inlägg.)

Kommentarer
Postat av: Josefin

Jag tycker att det låter som en bra idé att ha de fodrade crocsen ute också. Känns det bättre i dina fötter av att ha dem så är det väl bara att ha så, de som tycker att det ser dumt ut kan ju komma på en bättre lösning till dig. Dessutom är de fodrade så att man kan ha dem då det är kallare. Tycker att de är jättefina :)



Tråkigt att du har så ont i dina fötter, jag hoppas att det blir bättre snart.



Kramar

2008-12-14 @ 00:53:12
Postat av: Bim

---> Josefin: Ja, har man ont, så skiter man ju faktiskt lite i om man ser larvig ut... Fast jag kan ju inte ha dom om det är för kallt, för då fryser jag nog om hälarna.



Kram!

2008-12-14 @ 09:40:17
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0