Dagens Dagbok - Torsdagen den 25 december 2008 - Morgonen + Förmiddagen + Första Halvan av Eftermiddagen.

Mobilen larmade klockan åtta i morse. Gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Lite nyhetsläsning i datorn blev det sen. Borzko gick upp klockan nio, och genomgick då sina morgonbestyr. När han var klar sen så åt vi frukost och fikade tillsammans.


Jimmy hade tänkt sova till tolv i dag, men vaknade redan klockan tio. Då åt han frukost, och Borzko och jag tog en fika till, och vi satt alla tre i köket och pratade en stund.


Sen så duschade Jimmy och gjorde sig i ordning. Och efter det så satte han sig framför datorn på sitt rum en stund. Borzko satte sig och läste i sin bok.


Jag gjorde i ordning min vitlökssill som jag skulle ha med mig till Jenny och Jocke i dag. Sen höll jag på och fixade med lite allt möjligt här hemma.


Vid halvettiden så stack Jimmy iväg. Han skulle åka hem till Jocke tidigare för att hjälpa honom att förbereda maten eftersom Jenny jobbar.




Nu är klockan halvett. Jimmy har nyss åkt iväg. Borzko sitter och läser i sin bok. Och jag sitter här med datorn. Tänkte blogga lite, läsa lite bloggar, och läsa lite nyheter.


Vi lär väl sitta här och slöa och slappa nu fram till tretiden. Sen så åker vi iväg vid strax efter tre. Vi åker till McDonalds i Västberga och hämtar upp Jenny på jobbet när hon slutar klockan halvfyra. Sen så åker vi och hämtar upp min Mamma och Pappa i Örby. Och sen så åker vi hem till Jenny och Jocke i Tumba.


Då är Jocke, Tindra, och Jimmy där. Sen kommer också Borzkos Mamma dit. Och även Jockes Mamma och hennes särbo.


Och så blir det Julmiddag i dag igen. Och i dag så blir det också Julklappsutdelning! Så det blir nog en minst lika trevlig dag som i går! Om inte ännu bättre! Eftersom i dag så är Jenny med! Och så får vi ge och få Julklappar! :-D


Ha en trevlig Juldag allihopa!


(Och glöm inte att rösta på vårt bästa Julkort!)

Kommentarer
Postat av: Snurran

Det låter som en perfekt juldag i familjens sköte :-)

2008-12-25 @ 17:04:11
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, och det blev det också! :-)

2008-12-25 @ 22:24:49
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0