Körslaget kör igen!





Ja, på annandagen så börjar ju Körslaget igen! Jag tycker att det ska bli jättekul. För jag gillade det mycket när det gick förra gången. Den gången så vann ju min favorit Joacim Cans.





Nu är det ju sju nya körledare, och det ska bli kul att se hur dom är. Spontant så här när man bara ser namnen, så tycker jag ju att Erik och Nanne verkar vara mest intressanta. Men kanske också Magnus och Robert. Fast man har ju egentligen ingen aning. Det kanske blir Hanna, Gaylia, och Timo som man kommer att gilla bäst. Tyvärr så är det ju ingen hårdrockare med den här gången!

Min dröm är ju att sjunga i en kör. Men tyvärr så kan jag ju inte sjunga... Jag älskar att sjunga, men det låter inte speciellt bra det som kommer ut... Fast det finns ju faktiskt körer för såna som jag har jag läst. Körer för folk som vill men inte kan sjunga. Så man vet aldrig, någon gång så kanske min dröm går i uppfyllelse!


Kommentarer
Postat av: Maria Strömberg

Hej Bim!

Måste bara skicka iväg en kommentar, jag har längtat till du ska skriva något om Körslaget!

Jag har läst din blogg i snart ett år och kommer ihåg när duskrev om att du följde Körslaget i våras, det var faktiskt så jag fick reda på programmet. Och Gissa vad? Jag ska vara med i Nannes kör i år! Det ska bli fantastiskt roligt och jag är superglad över att jag kom med. Vår kör är så bra och jag hoppas att du tittar på oss!



Hälsningar Maria

2008-12-13 @ 20:12:36
Postat av: Bim

---> Maria Strömberg: Hej! Vad roligt att du kommenterade! Kul att du gillar min blogg och att du har läst den så länge! Och kul att det var jag som inspirerade dig till att titta på Körslaget i våras.



Och otroligt roligt att du nu ska var med! Jag är grymt avundsjuk! ;-) Och Nannes kör också! Hon är ju så himla härlig! Tror att hon kommer att vara en av mina favoriter! Och man ska väl heja på Stockholm också!



Det vore jättekul om du skrev någon liten Insider-kommentar ibland! Något litet skvaller kanske! Det vore ju i alla fall kul att få veta hur du ser ut, så jag vet vem av alla i kören som är du!



Jättekul att du skrev! Skriv gärna igen sen framöver!



Kram!

2008-12-13 @ 20:20:02
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: annebelle

Om det din dröm: avge genast ett nyårslöfte att 2009 ska bli året du går med i en vågasjungkör eller vi som inte kan sjungakör...Jag lovar att du kan, ju mer du sjunger desto bättre blir du.

Jag har jobbat mycket med en visomintekansjungakör och de har blivit så bra, så bra med åren. Go for it!!

2008-12-13 @ 21:22:44
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Annebelle: Ja, det har länge varit min dröm. Och jag har nog tänkt att jag ska försöka att göra slag i saken nu snart. Kanske borde ha det som ett nyårslöfte då!? Har även lovat min förra chef att göra det. Hon säger att precis alla kan lära sig att sjunga. (Hon är en gammal musiklärarinna). Tack för din peppning! Kram!

2008-12-13 @ 21:27:50
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Eva-Lotta

Äntligen! Det var på tiden :D

2008-12-13 @ 22:37:16
URL: http://gladbrunett.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Eva-Lotta: Ja, det ska bli kul! :-)

2008-12-13 @ 23:02:29
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Maria Strömberg

Ja, visst ska det bli roligt! Det här kommer att bli super. Hoppas att Nannekören inte gör dig besviken men det tror jag absolut inte.

Räkna med insiderkommentarer ;-)



Kram

2008-12-14 @ 00:00:32
Postat av: Bim

---> Maria Strömberg: Jag ser verkligen fram emot att se dig i kören, och att läsa dina insiderkommentarer! Du kanske skulle starta en blogg, och blogga om din tid där?! Såg på TV4:s sida att du var den yngsta deltagaren i den kören med dina sexton år. Kram!

2008-12-14 @ 09:36:00
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Hannah

www.dukansjungagospel.se



Ett hett tips ;)

2008-12-14 @ 11:17:14
Postat av: Linda

Hejsan! Du får heja på Bollnäs kör i år med Hanna i täten. Där finns nämligen en hårdrockare med, Charles Rytkönen. Han kommer ifrån bandet Morgana Lefay www.morganalefay.se/

Jag bor "bara" 3,5 mil från Bollnäs så det lär ju bli en och annan sympatiröst för min del till dem :-) Kram Linda

2008-12-14 @ 12:39:32
URL: http://autumnleaf.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Hannah: Hej! Okej! Tack för ditt tips! Jag ska kolla in det! :-)

2008-12-14 @ 13:05:58
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Linda: Hej! Tack för ditt tips! Kollade in deras hemsida, men det är inga jag känner till. Coolt med en hårdrockare med i alla fall! ;-) Kram!

2008-12-14 @ 13:06:44
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0