"Mina hemligheter" av Sophie Kinsella.

image2513

---------    

Recension av boken: "Mina hemligheter" av Sophie Kinsella. (Genre: Skönlitteratur / Chick Lit.)  

---------

"Tänk dig att någon skulle få reda på dina innersta tankar. En fullständig främling. En person som du sedan möter i ett annat sammanhang ...

Emma Corrigan är en helt vanlig tjej. Hon drömmer om att avancera på jobbet, få roligare arbetsuppgifter, högre lön och status. Och så har hon sina hemligheter. Hur hon blev av med oskulden, att hon förfalskat sitt mattebetyg och att hennes stringtrosor är väldigt obekväma. Inga uppgifter som hon vill dela med någon annan, men ödet vill annorlunda.

Med Shopaholicserien om den shoppingtokiga Rebecca har Sophie Kinsellas nått exempellösa framgångar runt om i världen. Det är riktiga feel good-böcker med hög igenkänningsfaktor. Nu kommer hon med en lika medryckande och charmerande fristående bok om Emma: Mina hemligheter (org. titel Can you keep a secret?). Kinsella är från början ekonomijournalist och bor med make och barn i London. Det finns planer på att filma Can you keep a secret med Kate Hudson i huvudrollen. "

(Kopierat från adlibris.se)

---------  

För övrig information gå till direktlänk på adlibris.se. 

---------   


Den här boken var mycket bra, för att vara en chick-lit-bok, tycker jag. Väldigt rolig, och inte helt förutsägbar hela tiden. Jag kan helt klart rekommendera den.  /// Bim.  

---------   

Betyg: 3 av 5.  

---------    


Kommentarer
Postat av: Cassandra

Haha, nu kommer jag låta som årets förföljare, men jag var på bokrean igår och tänkte faktiskt på dig då, och på om du hade något bra boktips :) Just den där såg jag, så då blir det nog den :D Tack tack för bra bokåsikter!

2008-02-27 @ 22:51:04
URL: http://sixtysix.blogg.se
Postat av: Bim

---> Cassandra: Hahaha! Kul! Att du tänkte på mig! ;-D

Och roligt att du gillar mina bokåsikter! :-)

Tala gärna om vad du tyckte om "Mina Hemligheter" sen!

2008-02-28 @ 16:40:40
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0