"P.S. Jag älskar dig!" (P.S. I love you!) av Cecelia Ahern.



---------    

Recension av boken: "P.S. Jag älskar dig!" (P.S. I love you!) av Cecelia Ahern. (Genre: Skönlitteratur.)  

---------   


 

"Somliga väntar ett helt liv på att hitta sin själsfrände, men inte Holly och Gerry. De avslutar varandras meningar och till och med när de bråkar kan de inte låta bli att skratta. Holly kan inte tänka sig ett liv utan Gerry. Och det är så idén med "listan" kommer till ... som ett skämt. Om något skulle hända honom ska han ge henne en lista med saker att göra, för att hon ska klara sig utan honom.

Men så händer det otänkbara. Gerry blir sjuk och dör. Tre månader senare får Holly ett mystiskt paket. Det visar sig att Gerry har hållit sitt ord och efterlämnat sig brev med instruktioner till Holly om vad hon ska göra för att komma över honom. Varje brev avslutas med "PS Jag älskar dig!""


(Kopierat från adlibris.se) 

---------    


För övrig information gå till direktlänk på adlibris.se.


---------  


Den här boken hade jag hört mycket bra om. Många bloggare har berömt den. Och många har också sagt att filmen som baseras på boken är bra. 

Och boken motsvarade absolut mina förväntningar. Det var en lättsam chicklitt-bok med lite allvarligare undertoner. Sorglig, men ändå hoppfull. Och faktiskt inte så förutsägbar som man kanske kunde tro. Jag kan helt klart rekommendera den. ///Bim.  

---------   

Betyg:  3,5 av 5.  

---------    


Kommentarer
Postat av: sanna

Den ska jag läsa någon gång

:)

Bra recension :D Ska snart börja läsa "Hemma Hos Martina" :)

2008-07-01 @ 16:54:32
URL: http://sannawiberg.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Sanna: Ja, läs den! Den var verkligen jättebra! Jag tror du skulle tycka om den. Stilen hon skriver i påminner lite om Marian Keyes stil.



ALLA Martina Haags böcker är jätteroliga! Älskar dom alla tre! Väntar på hennes fjärde nu!

2008-07-01 @ 18:01:41
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Petra

Jag gillar verkligen denna boken. Den griper tag i en verkligen. Av mig blir det 4/5 faktiskt. Har missat att den blivit film. Var det längesen den kom?

2008-07-02 @ 16:41:44
URL: http://www.morgonsol.com
Postat av: Bim

---> Petra: Ja, den kunde nog lika gärna ha fått en fyra av mig också. För den var verkligen jättebra.



Tror att filmen kanske kom i våras någon gång.

2008-07-02 @ 17:36:20
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0