Dagens Dagbok - Lördagen den 21 juni 2008 - Morgonen + Förmiddagen.

Mobilen larmade klockan sju i morse, som nästan alltid när jag är ledig. Jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen så satte jag mig i köket och åt frukost, fikade, och läste nyheter i datorn.


Borzko vaknade och gick upp vid niotiden. Han duschade då och gjorde sig i ordning. Och sen så åt han frukost.


När vi båda sen var klara med alla våra morgonbestyr så satte vi igång med att veckostäda tillsammans. Vi bytte handdukar, tvättade handdukar, tvättade kläder, dammsög, torkade golv, putsade speglar och glasytor, och skurade lilla toaletten och stora badrummet.


Bytte lakan gjorde vi inte, för det gjorde vi förra veckan, och vi brukar oftast göra det varannan vecka. Dammade gjorde vi inte heller, för det hade ingen av oss lust med, och det brukar vi göra lite då och då när andan faller på.


Lite lätt lunch och en fika blev det vid tolvtiden, och sen efter det så fortsatte vi med det vi hade kvar. Jag varvade hela förmiddagen mina städstunder med datorstunder också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0