Tjejsnack - Vecka 10 - 2008.

"Tjejsnack - Tjejer svarar på fem frågor i veckan".

Vecka 10 - 2008.
Ämne: Resor.

Vilka länder har du varit i?
Jag har varit i Sverige, Norge, Danmark, Åland, Finland, England, Frankrike, Tyskland, Belgien, Nederländerna, Luxemburg, Spanien, Schweiz, Lichtenstein, Italien, San Marino, Kroatien, Slovenien, Österrike, Bosnien, Grekland, Bulgarien, Turkiet, och så ett enda land utanför Europa: Thailand!

Vilken är favoritresan? Varför?
Favoritresan var resan till Thailand som familjen gjorde under Jul och Nyår 2006.
Varför? Jo, för att Thailand var ett helt underbart land, som verkligen motsvarade mina drömmar.

Vad vill du ha ut av din resa? Sola, upptäcka, äventyr?
Jag vill sola, bada, äta och dricka gott till största del. Men även lite upptäckande och utflykter och äventyr.

Vad blir nästa resa? (Behöver inte vara semester, utan var du ska över huvud taget.)
Jag har ingenting inplanerat för tillfället.

Vad vore den absoluta drömresan?
Att återigen få åka till Thailand. Och kanske vara där längre den här gången. Och resa runt lite till olika platser.
Men jag har även en liten dröm om att åka till Nya Zeeland, Tasmanien, och Australien.


Kommentarer
Postat av: Josefin

Oj va många länder du har varit i. Hur har du hunnit med alla länder? :)

2008-03-13 @ 19:26:27
Postat av: Bim

---> Josefin: Hahaha! Jag är gammal! Därför har jag hunnit med! ;-D

Nej, men ett par tågluffningar som ung, och några bilresor också. Då har det blivit många länder som man har stannat till i. Och så ett antal charterresor på det.

2008-03-13 @ 19:46:44
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Josefin

:)
Måste vara roligt med alla minnen från länderna du varit i. Det är nästan halva grejen med att resa, att få drömma sig tillbaka sen (om det varit bra förstås).

Kramar

2008-03-13 @ 21:35:44
Postat av: Bim

---> Josefin: Ja, jag har faktiskt varit nöjd med alla resor som jag har gjort. Från min första utlandsresa som var två veckor i London med nio kompisar när jag var sexton år. Till den senaste som var två veckor i Thailand med familjen förra julen.

Kommer ihåg alla resor, och som sagt var, alla resor har varit bra. Den mest händelerika och spännande var nog en tågluffning med en tjejkompis då vi åkte fyra veckor runt i Europa när jag var tjugo år.

2008-03-13 @ 21:41:28
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Natalie

Drömdestinationer: Skottland, Nya Zeland, Irland, Nepal...

2008-03-14 @ 13:12:30
Postat av: Bim

---> Natalie: Ja, det var inga dåliga ställen! Jag följer gärna med dig! :-D

2008-03-14 @ 15:44:43
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0