Barack Obama!





Ja, jag tycker i alla fall att det verkar vara jättebra
att Barack Obama blev USA:s nya President!

Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Maria. kiruna

Har itne följt med i valet direkt eftersom jag itne är så intresserad av politik, men han verkar vara en vettig vinnare så jag är glad för dem so mröstade på honom.

2008-11-05 @ 19:31:46
Postat av: Bim

---> Maria, Kiruna: Jag har faktiskt inte heller följt med så himla mycket. Och jag är inte heller så jätteintresserad av politik. Men i alla fall såpass så att jag är glad att Barack Obama vann! :-)

2008-11-05 @ 19:42:03
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Göran

Okey, varför tycker du det är bra att Obama vann? bara för att alla andra verkar tycka det antar jag.



Ibland är det kul att skaffa sig en egen uppfattning om saker o ting tips

2008-11-05 @ 19:50:46
Postat av: Bim

---> Göran: Varför antar du att jag tycker det för att alla andra verkar tycka det?



Man dömer andra efter sig själv... Eller hur?



Du kanske tycker så! Men jag kan faktiskt bilda mig en egen uppfattning! Eller vad har du för åsikter om mig egentligen? Att jag inte kan skaffa mig egna åsikter och uppfattningar?

2008-11-05 @ 19:56:37
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jag tycker att det är bra röstat av amerikanerna, Barack Obama var en stark kandidat, och kommer vara en stark president.

Tycker att det är bra på så sätt, att nu har det ju skrivits historia, Usas första färgade president, det visar ju att världen är på rätt väg, på något sätt eller hur?

Det kommer gynna Sverige till en viss del också att han sitter vid makten nu. Han vill dra ur trupperna från Irak-kriget, det är bra för oss, då vi har svenskar där nere, han ska försöka vända på finanskrisen i USa, och det gynnar väl oss också.



Jag gillar politik, jag! =D

Långt inlägg det blev, hehe =)

2008-11-05 @ 19:59:39
URL: http://bubblans.blogg.se/
Postat av: Göran

Varför jag antar det?



Jo, du skriver att det var jättebra att Obama vann, men varför saknas?

Spotta ut åsikter och annat är skitenkelt, att backa upp dem svårare vilket jag antar du inser mer o mer nu.

2008-11-05 @ 20:00:51
Postat av: Göran

Jessica inget illa ment nu. Men är du seriös?



Irak-kriget, vet du ens varför man började kriga där? Och att vi borde innerst inne vara smått glada att de invaderade landet?



Och finanskrisen? Vem vill inte lösa den undrar då jag? Menar du alltså att Mccain ville att ekonomin skulle försämras ännu mer? :p



Ne, ibland är det skoj att läsa kommentarer av folk som tror sig veta saker o ting :)

2008-11-05 @ 20:08:58
Postat av: Jessica

Göran: påstår du att Bush gjorde sitt bästa för att vända på finanskrisen? Snarare tvärtom, han struntade i det, den lilla dyslektikern.



Är du glad för att dem krigar, dödar människor i ett annat land? Du var mej en konstig jävel...

2008-11-05 @ 20:11:09
URL: http://bubblans.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Jessica: Bra kommentar! Tycker som du! :-)

2008-11-05 @ 20:11:10
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Göran: Det finns väl massor med anledningar varför jag tycker att det var bra att Barack Obama vann!



Jag kan väl visst rada upp några av dom här, trots att jag tycker att du faktiskt har en lite tråkig och nedlåtande attityd...



- Abortfrågan.

- Homofrågan.

- Miljön.

- Finanserna.

- Irak-kriget.

- Yngre.

- Svart.



Vad tycker du själv då? Skulle McCain ha vunnit tycker du?

2008-11-05 @ 20:14:01
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Göran: Jaså!? Så du tycker det är skoj att ibland läsa kommentarer av folk som tror sig veta saker och ting?



Så du menar att man måste kunna allt helt perfekt för att få ha en åsikt och tycka saker???

2008-11-05 @ 20:15:13
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Göran

Jessica.



Bush, presidentval, han kan inte bli omvald, ingen bryr sig om honom längre. Varför ska han fixa?



Och att kriget var bra?, Du hade förmodligen sett en än värre finanskrig om USA inte fick Oljerättigheterna de var ute efter.



Men det visste du förmodligen inte om? Att din bensindrivna bil, bensindrivna buss, oljeuppvärmda hus, vatten el osvosv skulle blivit än dyrare, vakna upp nu för tusan, världen är ingen helylleplats och kommer aldrig att bli. Du har det bra i sverige, du nöjer dig med det, krig är pest o kolera.



Wakyy wakyyy bruden :D

2008-11-05 @ 20:16:14
Postat av: Bim

---> Jessica: Kul med lite diskussion! ;-D

2008-11-05 @ 20:16:59
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Göran: Du kanske skulle starta en egen blogg? Du som har så mycket bra åsikter! ;-) ;-D ;-/

2008-11-05 @ 20:18:26
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Göran

Att ha en åsikt som grundar sig på fakta, som inte är tagen från luften underlättar faktiskt :)

2008-11-05 @ 20:18:44
Postat av: Göran

Njae, ingen blogg för mig.

Tycker det är roligare att göra andra bloggskrivare förbannade, men ibland blir man faktiskt rätt trött på trångsyntheten hos vissa.



Och att obama var yngre? Att inte alla tänkte som du! Nog den viktigaste punkten i valet, äldst/yngst

2008-11-05 @ 20:20:33
Postat av: Bim

---> Göran: Huvudsaken är väl att man har en åsikt! Eller?

2008-11-05 @ 20:21:31
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Göran: Ja, vi har ju olika uppfattningar om vad som är roligt här i livet... Min uppfattning är i alla fall inte att göra andra bloggskrivare förbannade...

2008-11-05 @ 20:22:16
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Göran

Askul när man har en åsikt, särskilt när den är tagen ur luften! Såna personer borde låsa sig inne, och hålla sig inne framförallt!



Inte min heller egentligen, men ibland rinner bägaren över, det finns en viss gräns idioti man klarar av per dag!

2008-11-05 @ 20:24:54
Postat av: Jessica

Bim: diskussin är alltid kul, tråkigt bara att den råkar vara med en inskränkt "anonym" Göran...



Göran: Skrev jag att Bush skulle fixa? Nej, jag undrade vad han gjorde för att vända allt till bättre, eftersom du påstod att alla vill lösa den (bush och mccain i det här fallet) men i mina ögon så har det inte hänt, bara blivit värre.



Det verkar vara du som tänker så "jag bor i mitt trygga sverige, här har jag det bra och bryr mej inte om något annat" vilken mentalitet!

Så tänker inte jag, jag vet att världen inte är helylle osv osv osv. Tvärtom, finanskriser, dyra oljepriser (vi har ingen bil, och inget hus att värma upp med olja, men tack för din söta omtanke om dyra priser.. konstigt att bensinpriserna är låga nu då...) krig i Irak osv osv.

Konstigt att det är det enda krig som nämns.

Människoslakten i Afrika är det ingen som talar om.. Säg mej Göran, det som pågår i Afrika, är det bra för mej som vanlig Svennson i Sverige? Eftersom döda människor i Irak gynnar mej, enligt Dej.

2008-11-05 @ 20:25:39
URL: http://bubblans.blogg.se/
Postat av: Jessica

Att ha en egen åsikt, spelar roll för mej.

En åsikt grundad på fakta, verkar vara... snodd?

"det står fakta i tidningen, så det är så jag tycker, det säger tidningen att jag gör"

Har du sådana åsikter Göran?

2008-11-05 @ 20:28:17
URL: http://bubblans.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Göran: Tycker diskussionen börjar att spåra ur nu lite... Tycker nog inte att vissa personer ska låsa sig inne och/eller hålla sig inne. Vi har ju faktiskt yttrandefrihet i det här landet.

2008-11-05 @ 20:31:14
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Göran

Det där med finanskrisen, menade jag inte alls bush, du drog ju upp bush?:p men strunt samma.



Okey, du har ingen bil eller oljedrivet hus, du är helt osårbar helt enkelt. Tror du på det själv eller??



Och att bensinpriserna är låga, lite tack till Bush där. Men vet du ens vad det är som gör att de varierar från början? :p Kan du svara mig på varför de har varit så dyra, och nu billigare? The main reason som "alla" borde veta om åtminstonde? Tror inte det va?



Dra in krig i afrika helt plötsligt? Vad har det att göra med tidigare skrivet?



Snart skriver du väl att usa:s invasion av normandie var helt onödig och det kunde vi gott vara utan! Eller ser du någon som helst skillnad?

2008-11-05 @ 20:31:55
Postat av: Bim

---> Jessica: Jag tycker att du har bra åsikter!

2008-11-05 @ 20:32:24
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Göran

haha, jessica.



Snodd? det är skillnad på att läsa in sig på ämnen, skapa en egen bild, och sedan komma med åsikt, än att bara sno en.



Men tycker ändå din tar priset: "Han är svart, så nåt gott borde det ju säga om resultatet."



Haha, vad har det ens med saken att göra?

2008-11-05 @ 20:35:31
Postat av: Jessica

Göran: Skitsamma om Bush, du verkar ju inte förstå min enkla åsikt i det hela, så lägg ner det.

Nej, jag har faktiskt ingen bil (inget körkort) så på den fronten kunde jag inte vara mer intresserad faktiskt...



Förklara för mej då, varför det varierar så på bensinpriserna, du verkar ju ha koll på allt.



Drog in krig i Afrika, för att få veta varför ett krig är bra, egentligen? Döda människor, första ett land, för att få rätt? Eller vad? Förklara för mej, VAD är bra med ett krig? Att folk får fly sitt hemland, för att dem inte kan stanna kvar, sönderbombade hus, dödade människor osv osv.

Hur f*n kan ett krig vara bra?



Jag håller med Bim, tycker helt klart den här diskussionen har gått åt helt fel håll.

Kan man inte hålla en diskussion och låta var och en tycka som man tycker, ha sina egna åsikter, och låta dessa framföra dem UTAN att vara dryg och inskränkt som du, ja då ska man inte ha någon diskussion.

2008-11-05 @ 20:37:37
URL: http://bubblans.blogg.se/
Postat av: Jenny Kullin

Jag håller med både Min mamma och jessica. Sedan tycker jag att man får tycka och tänka utan att ha massa fakta i ryggen. Jag har bara läst det viktigaste om valet och kandidaterna. Har inte satt mig in så mycket. Men om jag bodde i USA hade jag röstat på Obama. Man behöver väl inte vara jätteinsatt i politiken för att få tycka och tänka?

2008-11-05 @ 20:39:32
URL: http://jennykullin.blogg.se/
Postat av: Jessica

Göran: "Han är svart, så nåt gott borde det ju säga om resultatet."



Har jag sagt det där? Ska du citera, får du citera rätt, eller hur?



Bim: tack! =) Försöker få fram dem på ett bra sätt också =)

2008-11-05 @ 20:41:14
URL: http://bubblans.blogg.se/
Postat av: Göran

Hur ett krig kan var bra? Jo det skall jag tala om för dig Jessica.



Har du läst nåt om något som kallades för 2a världskriget? USA gick in på riktigt D-day, 6 juni på normandies stränder, de gick in i krig mot tyskland och vann. Hade de inte gjort detta gud vet vad Hitler hade fortsatt med. Det var väl ganska bra?



Och jag tror nog att de som krigar har en vettig anledning, det är inte så att till exempel USA går in i Irak med 1000tals miljarder dollar utan någon vettig anledning. Olja i detta fallet. Tack USA!



Och kriget i Afrika, kunde inte bry mig mindre, det är olika stammar där den med störst vapen vinner. Låt de roa sig. (nu tycker du jag är en fruktansvärd människa som kan tycka så) MEN! Vad gör egentligen du åt saken för att förhindra det? Ja, inte fan skär du ner på din egna livsstil med allt bekvämt runt om kring, det är jag helt säker på att du inte gör.



OCh PS, Ta reda på det själv Jessica du som verkar så himla klok. Vad jobbade du som nu igen? Hej!

2008-11-05 @ 20:44:27
Postat av: Bim

---> Jenny "Tufsan" Kullin: PRECIS så tycker jag! Om man ska kunna ALLT om det man ska tycka till om, då kan man ju inte ha en åsikt om mycket precis! Man måste kunna få ha en åsikt om allt, även sånt man inte vet mycket om.

2008-11-05 @ 20:45:09
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Natalie

Jisses vilken diskussion! Jag tror inte att USAs utrikespolitik kommer att ändras så mycket. Inga stora helomvändningar, alltså.

Förändringarna, om det blir några, blir väl på hemmamarknaden; tex lägre skatter för fattiga. Mindre klirr i kassan från de måste ju financieras av något annat eller någon annan...

2008-11-05 @ 20:46:08
Postat av: Göran

Ja Jenny du har läst det viktigaste om valet i svenska medier, det är en helt befängd tanke att de är vinklade? :) Mccain fick trots allt 46% av rösterna, Jävla tur du inte bor i USA!

2008-11-05 @ 20:46:32
Postat av: Göran

Ok, sry ja citera fel, men huvudsaken är att du fatta vad jag menade inte sant?



Och nu i efterhand, visst låter det idiotiskt? Ditt inlägg :)

2008-11-05 @ 20:47:46
Postat av: Bim

---> Göran: Och vad spelar det för roll vad man jobbar med? Är jag ointelligent för att jag är mattant? MAN ÄR INTE VAD MAN JOBBAR MED.

2008-11-05 @ 20:47:58
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Natalie: Ja, man kan ju hoppas på i alla fall att dom fattiga i USA kommer att få det lite bättre.

2008-11-05 @ 20:50:26
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Göran

Ointelligent är du säkert inte.

Men jag gissar på att till exempel Obama är fruktansvärt mycket smartare än både dig o mig!



Och nej man är inte sitt jobb, men man är vägen till sitt jobb.

2008-11-05 @ 20:50:43
Postat av: Jessica

Göran, lilla du, nu undrade jag vad Irakkriget var bra för.

Men enligt dej, så är det helt okej att mörda barn, kvinnor, andra oskyldiga, driva dem från sina hemländer, bara för att Usa ska ha makten över all olja.

Fine.

Din åsikt, inte min.



Vad spelar det för roll vad jag jobbar med? vad jobbar du själv med? Eller är ditt jobb att sitta framför datorn och starta meningslösa diskussioner i bloggar?





Lämnar faktiskt den här diskussionen nu, jag håller med Bim och Jenny- för att ha en åsikt behöver du inte ha byggt den på fakta.

Diskussionen kan inte hållas på vuxen nivå då man inte får ha egna åsikter för Göran, utan att bli ner-klankad på, så jag lämnar nu.



Bim: som jag sagt förut: fortsätt med din blogg, den är guld värd! =)

Kram!

2008-11-05 @ 20:51:25
URL: http://bubblans.blogg.se/
Postat av: Snurran

Ojoj, här var det het debatt må jag säga! Jag tänker inte lägga mig i den så mycket, men ville ändå säga att jag blev glad över att Obama vann. Han är demokrat och verkar helt enkelt närmast mina åsikter om att försöka få bättre levnadsvillkor för knegarna i USA. Jag hoppas han lyckas, men det är lång och svår väg att vandra. Jag tror att alla politiker vill folkets väl, men somliga känns helt enkelt mer äkta. Det kan iofs. bero på att de är bättre politiker och har en bättre PR-apparat i kring sig, det kan man aldrig veta. Så är det väl även i Sverige..

2008-11-05 @ 20:51:46
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Göran

"Hur f*n kan ett krig vara bra? " frågade du? Jag svarade, stod ingenting alls om "Hur fan kan irak-kriget specifikt vara bra"?.



Förstår att du lämnar, victory!

2008-11-05 @ 20:53:27
Postat av: Bim

---> Göran: Men att jag (och kanske Jessica) tycker att Barack Obama kanske blir en bättre President för att han är svart, det har ju egentligen inte med hans hudfärg att göra. Men han kanske då bättre förstår hur det är att vara i minioritet, att vara förtryckt, med mera, och kan då alltså förstå andra minoriteter och förtryckta grupper.

2008-11-05 @ 20:54:36
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Göran

Och en sak till. Det är väl bättre att USA har makten över all olja, än att saddam hade det?



Eller det kanske du inte tycker? :p



Kan du inte skriva en gång till att du lämnar, vet inte om jag förstod det på de 3 ggr du nämnde det i ditt inlägg :p

2008-11-05 @ 20:55:29
Postat av: Bim

---> Göran: "Man är vägen till sitt jobb"? Vad menar du med det?

2008-11-05 @ 20:57:33
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Jessica: Tack! Kul att du gillar min blogg! :-D

2008-11-05 @ 20:58:16
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Snurran: Tack för din seriösa och kloka kommentar! :-)

2008-11-05 @ 20:59:19
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Jessica

Håller helt med Bim, han förstår nog mer än vad McCain och Bush, och alla de andra tidigare presidenter, och framtida presidenter (om dem är vita) hur det är att vara förtryckt osv...



Vaddå victory? Haha, du är så rolig Göran, jag o mina egna här hemma tycker du har humor, helt klart blev ju våran onsdagskväll roligar av att läsa dina söta kommentarer, och försök till påhopp =)

2008-11-05 @ 21:00:15
URL: http://bubblans.blogg.se/
Postat av: Göran

Ja man är vägen på så sätt att man ställs inför en hel del val längs sitt liv.



Baserat på de valen man gör, gör att man hamnar någonstans, i ditt fall mattant, i andras fall president.



Men huvudsaken är att man trivs med vad man gör och inte klagar! För det är ingen slump människor hamnar där de hamnar enligt mig. Knarkare, hemlösa osv osv, de har haft sina val, de valde fel, synd om dem. Dock inte mitt problem. Jag kan tyckas vara en väldigt kall människa, och elak. Men egentligen är jag ganska snäll;)

2008-11-05 @ 21:00:19
Postat av: Göran

Svara på vad jag skrev innan istället.

Och alltid kul att göra andra glada :).



Hade inte du lämnat förresten? Vi andra som blev såå glada :=)

2008-11-05 @ 21:03:30
Postat av: Bim

---> Göran: Jag brukar inte klanka ner på människor. Men du säger det ju själv. Och jag tycker faktiskt att du verkar vara en väldigt kall människa. Inte mycket empati hos dig inte, när du säger att knarkare och hemlösa själva har valt sina liv...

2008-11-05 @ 21:03:34
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Göran

Jag säger inte att de valt sina liv. De har valt vägen till sina liv. De valde den enkla vägen, nålen och rökat.



Nu står de och säljer faktum istället och ångrar nog ett och annat. Men sen när är det mitt problem? Jag har också ställts inför tuffa val, men inte fan valde jag att gå ner mig i knarkens värld!



Det finns val, de valde fel. Låt de leva sina "liv" nu. Inget jag kan göra så de blir bättre, allt de får köper de ändå än mer knark o alkohol för!

2008-11-05 @ 21:06:03
Postat av: Japunica

Haha, vilken diskussion. Jag tror inte du är på riktigt Göran.



Och är du det så skriver du ju inte så mycket faktabaserade åsikter. Det enda du gör är att tala om för de andra hur dumma åsikter de har.

Det är enkelt att kritisera andras åsikter.



Att ha en diskussion baserat på olika åsikter och att respektera andras åsikt fast man inte delar den är mycket svårare.

2008-11-05 @ 21:08:26
URL: http://japunica.blogg.se/
Postat av: Göran

Japunicasana



Okej. Alltid lätt att komma i efterhand med kloka ord. Synd att dina ord inte var så kloka :) Men bättre lycka nästa gång!

2008-11-05 @ 21:10:43
Postat av: Bim

---> Göran: Ja, jag håller inte alls med dig. Jag tror ju ingen VÄLJER att bli knarkare, alkoholist, eller hemlös...

2008-11-05 @ 21:12:31
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Japunica: Håller definitivt med dig i din sista mening!

2008-11-05 @ 21:13:07
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Göran

Bim. Omedvetet gör dem det.



De har ett val att göra precis innan de tar sin första dos knark. Ska jag ta eller inte?.



Och där börjar det, indirekt har de valt sina liv. De förtjänar inte ens empati om du frågar mig. De har haft sina chanser och val, men inte tagit dem tillvara. Så enkelt är det.

2008-11-05 @ 21:16:01
Postat av: Jessica

Jag tyckte att Japunicas ord var kloka.

Och vid bättre åtanke, det är ju det du gör:kritiserar våra åsikter, och har själv inga bra åsikter..

Så rätt så, så lätt att klanka ner på andra, när man inte själv har något vettigt att säga.





Göran, varför dra upp Saddam? Han är avrättad, eller har jag fel?



Att jag lämnade, det var det nog bara du som var glad över, för jag kommer ju ändå med rätt så bra åsikter, till skillnad från dej.

2008-11-05 @ 21:16:06
URL: http://bubblans.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Göran: Okej. Du får ha dina åsikter, och jag får ha mina. Men jag vill nog ha min empati kvar, och inte vara så cynisk som du är. Jag tror inte det är så enkelt som du bekriver det, att man bara gör ett val. Det är många omständigheter som kan göra att man fastnar i ett missbruk till exempel. Jag tror att dom flesta människor (kanske inte du!) kan råka hamna fel i livet...

2008-11-05 @ 21:20:34
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Göran

Vi pratade om Irak kriget inte sant? Saddam tycker du var helt obetydlig i det eller? Och att han är avrättad, Ja det visste jag att han blivit, men som sagt, du skrev nåt om att usa inte ska ha makten över oljan, hade de inte krigat i irak, hade saddam levt och haft kontrollen, och på ditt svar tyder jag det som att du tycker det vore en helt förträfflig ide!



Inte jag som drar upp Afrika o grejer iaf :) Och svarar på din fråga, och du hoppar på mig och skriver att du skrev en helt annan fråga vilket du absolut inte gjorde. Tur att det är en rätt liten blogg det här, för annars hade folk garvat åt dig lilla gumman.



Jag garvar iaf, och det hjärtligt ska du veta! Ne borde lärt mig innan, man ska inte diskutera med idioter, ni drar ner mig till er nivå och slår mig med ren idioti!

2008-11-05 @ 21:21:00
Postat av: Göran

Skrev inte att det bara baserades på ett val, utan många val. Man är sina val man gör i livet, där man står nu.



Och än så länge verkar inte jag falla in i det iaf, svar ja.

2008-11-05 @ 21:22:01
Postat av: Bim

Trodde väl aldrig att detta lilla inlägg från mig skulle bli till detta!



Däremot så trodde jag att mitt inlägg om Carl Hamilton och Halal-teve kanske skulle bli en stor diskussion av!



Man vet aldrig! ;-D

2008-11-05 @ 21:22:11
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Göran: Men varför läser du min blogg över huvud taget? Om du tycker att jag är en idiot? Och även mina vänner och läsare?



Jag vet ju att du har "hoppat på mig" förut! Det var när jag skrev om att jag helst köpte Tidningen Situation Stockholm av kvinnor, för att dom var mest utsatta.

2008-11-05 @ 21:24:24
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Göran: Visst gör man sina val. Man ibland kan man faktiskt inte alltid påverka det som händer heller...

2008-11-05 @ 21:25:07
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Göran

Om du kallar det här för att hoppa på, ja då vet jag inte vad jag ska skriva faktiskt :p



Aaa, har nåt minne att jag skrev nåt då med, nått liknande vi diskuterade nyss va? Tyckte det lät bekant!



Du är säkert ingen idiot, men ibland kommer inlägg där du bevisar det, ganska rejält.



Men att jag hoppar på dig är väl ändå att ta i? Tar du illa upp så lätt?

2008-11-05 @ 21:27:18
Postat av: Göran

Okey, så om man väljer att prova på lite knark någon gång, inser man inte vad som riskerar hända då?



Gör man inte det, då förstår jag Verkligen varför vissa är knarkare o hemlösa :)

2008-11-05 @ 21:28:37
Postat av: Jessica

Göran:

Snälla du, nu får du allt ta och läsa ORDENTLIGT innan du svarar, och börjar klanka ner med din obetänkta idioti.

VAR skrev jag att det vore en underbart bra ide att ha kvar Saddam vid oljemakten i Irak?

Jag förstår varför dem krigar, men jag förstår bara inte varför det är okej att kriga och förstöra för de oskyldiga, när det är makten dem vill åt? Det verkar inte du heller förstå, för dej är det helt okej att döda allt och alla i ett land?

Saddam är avrättad, ja, varför inte sluta kriga?



Vet du vad, du kallar mej idiot och jag tål inte sådant, du känner inte mej, jag känner inte dej, varför börja med sådant?

Du är kall, inskränkt i dina egna åsikter, att du inte kan lyssna på någons annans åsikter och acceptera dennes. Du går på din linje, gör inte alla andra det, så är alla andra idioter, det är ju du som kan och vet allt, eller hur?

Empati-lös och idiotisk, det är vad du är.

inte undra på att du lever själv, och lever på att skapa kommentarer i andras bloggar (har sett dej i en annan blogg, där du ändrar namn, men har samma IP-nummer.. är det så smart? Haha)



Godnatt folket, har två små liv som vill ha frukost imorgon, och febriga jag måste ha min sömn =)

Godnatt Bim! =)

2008-11-05 @ 21:30:06
URL: http://bubblans.blogg.se/
Postat av: Göran

Saddam är avrättad varför fortsätta kriga?



Ska de bara lämna landet i Kaos tycker du? Så dröjjer det 1 år sen har en ny saddam tatt makten. Är du så korkad att du tror att allt löser sig om man dödar en person?



Jag kallar dig idiot därför att "läs ovan", samt att vore intressant att veta vilken blogg det var eftersom jag alltid skriver mitt namn, vilket är GÖran och ingenting annat. haha, komma med såna påståenden som förmodligen inte ens är sanna, är inte det idioti vet jag inte vad som är det. Men som sagt du klår mig i erfarenhet gällande idioti iaf, det erkänner jag!



Empatilös kan jag ta, men idiotisk, hmm, aja om det är vad du tycker är det skitsamma, mer märklig person har jag aldrig stött på i bloggvärlden! Inser du själv hur jävla dum du är det är frågan!



Görså, sov gott nu och försök fostra dina barn så de blir smartare än dig, inte så svårt, men gällande dig kan man aldrig veta! Du kan inte ens lista ut vilket håll en hiss går åt om du ens fick 3 försök! Hejpådej!// Göran!

2008-11-05 @ 21:36:26
Postat av: Bim

---> Göran: Ja, jag tycker definitivt att det är att "hoppa på", när man kallar någon för "idiot". I "min värld" så gör man inte så. Jag läser massor med bloggar, med åsikter jag inte håller med om, man jag skriver inte att dom är idioter för det...



Varför läser du min blogg? Om det ibland kommer inlägg som bevisar rejält att jag är en idiot? För det var ju ganska så länge sen som du kommenterade det där med tidningen. Och om du knappt kommer ihåg det, då har du kanske ganska så ofta såna här diskussioner? För jag kommer MYCKET VÄL ihåg det... Och ja, jag tar illa upp lätt! Är det fel det? Jag tror på empati, känslighet, och snällhet!

2008-11-05 @ 21:37:29
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Göran: Det finns väl många i sin ungdom som tyvärr provar på knark, men ändå har turen att inte fastnar i det...

2008-11-05 @ 21:38:32
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Göran

Jessica för att även svara på var du skrev att det vore en bra ide att saddam skulle vara kvar med makten över oljan: Jo här:



"Men enligt dej, så är det helt okej att mörda barn, kvinnor, andra oskyldiga, driva dem från sina hemländer, bara för att Usa ska ha makten över all olja. "



Om inte usa hade krigat hade saddam vart vid liv, det är ju det du skriver! Läser du ens igenom det du skrivit? Eller är du så inskränkt i din idioti att du bara hittar på saker o ting samt glömmer bort saker o ting!?

2008-11-05 @ 21:38:50
Postat av: Bim

---> Jessica: Godnatt! Och krya på dig! Tack för dina inlägg! :-)

2008-11-05 @ 21:39:08
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Jessica

Göran: blanda inte in mina barn i det här, det där var lågt, jävligt lågt.

Idiot.

2008-11-05 @ 21:40:12
URL: http://bubblans.blogg.se/
Postat av: Bim

---> TILL ALLA:



Jag tror att vi tar och avslutar den här diskussionen nu... Det har blivit lite väl låg nivå på den...

2008-11-05 @ 21:41:33
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Göran

Bim. Då är vi helt olika jag tror på:



Mig själv, pengar och makt.



Inget illa ment, men jag kommer inte nöja mig med mattant yrke direkt, den nivån har jag för längesen passerat, och jag är bara 22 år :)



Och förlåt att jag kallade dig för idiot, tar tillbaka det, men inte att Jessica är det! Herregud, hur kan man ens ha samvete nog att få fram ytterligare avkommor med den låga intelligensnivån?

2008-11-05 @ 21:42:32
Postat av: Göran

Okey förlåt Je.



Det var faktiskt ganska lågt. Sov gott nu!

2008-11-05 @ 21:44:47
Postat av: Bim

---> Göran: Jag tror också på mig själv. Men inte direkt på pengar och makt... Mer på samhörighet, demokrati, empati, känsla, och vänskap.



Och jag är stolt över mitt jobb. Jag behövs, och jag är viktig för att barnen ska må bra och att dom ska orka med skolan.



Vad gör du som är så mycket viktigare?



Och hur kommer det sig att en 22-årig superintelligent kille med ett jättefint jobb (OBS! Ironi!) ägnar så mycket tid åt en 47-årig mattants lilla blogg? Har du inget bättre för dig om kvällarna?

2008-11-05 @ 21:47:48
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Jag tycker också ni ska lägga ner detta, nivån har varit låg alldeles för länge och Göran har fortfarande inte berättat för oss varför Mc Cain borde ha vunnit. Vad har han för kvalitéer som inte Obama besitter enligt dig? Det var väl ändå det här inlägget skulle handla om, inte om ifall vi som arbetar i skolmåltiden är idioter eller inte?

Du Bim, har iallafall en bra statistiksiffra att lägga till dina andra nu: Månadens (kanske årets?) mest kommenterade? ;-D

God natt alltihopa!

2008-11-05 @ 21:48:05
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Bim

---> Snurran: Jag har lagt ner nu. Och jag ska lägga ner mig själv i sängen snart också.



Nej, jag har inte heller fått fram av honom varför McCain skulle ha vunnit.



Vet inte om det är något att stoltsera med, det här inlägget med så många kommentarer... Hade nog velat haft lite högre nivå på det då... Men det är i och för sig alltid kul med lite diskussion!



God natt Snurran! Sov gott! KRAM

2008-11-05 @ 21:51:08
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Göran

Bim.



Jag har faktiskt inte bättre för mig ikväll. Nåt fel med det eller?



Superintelligent är väl att ta i, är inte riktigt där ännu! Men snart så. hehe.



Jättefint jobb har jag inte heller, men man skall arbeta sig uppåt! Min melodi.



Och snurrisen.



Jag bryr mig inte om valet, skiter i vilket, jag bara undra varför Bim tyckte att Obama var en värdig vinnare. Trampade på en del ömma tår, så nåt rätt måste jag haft iaf!

2008-11-05 @ 21:51:50
Postat av: Bim

---> Göran: Nej, det är inget fel med att läsa och kommentera i min blogg. Jag bara undrar vad man kan ha för nöje av det.



Ja du, jag unnar dig att få ett jättefint jobb, om du arbetar dig uppåt, och inte sparkar neråt...



Du har inte trampat på några ömma tår. Jag tycker fortfarande Obama är en värdig vinnare.

2008-11-05 @ 21:53:53
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Göran

Ne nu ringer klockan här. Dags att kolla sporten! Tack för ikväll alla, ni gjorde kvällen!



Roligaste "debatten" på länge. Ta hand om era ömma tår!



Hej på er.



Edit. Heter inte Göran, är inte 22 år, är anonym vilket verkar störa er det med! Mission accomplished, jag är en konstig människa, men kul har jag!



Tahandomer!

2008-11-05 @ 21:56:56
Postat av: Bim

---> Göran: DÄR tyckte vi i alla fall lika om något! Du ÄR definitivt en konstig människa!

2008-11-05 @ 22:03:36
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Linus

Barack Obama för mig.

Släng dig i vägen Göran!

Du är bara en inskränkt åsiktsmaskin Göran.

2008-11-05 @ 23:19:19
Postat av: Therése

HURRA för Obama, tycker jag!

2008-11-06 @ 08:48:23
URL: http://www.hanky.se/therror
Postat av: Josefin

Haha här var det livat! Vilken klockren kommentar från dig Bim:



"Och hur kommer det sig att en 22-årig superintelligent kille med ett jättefint jobb (OBS! Ironi!) ägnar så mycket tid åt en 47-årig mattants lilla blogg? Har du inget bättre för dig om kvällarna?"



Ja man fick sig i alla fall sig ett skratt här när man läst Görans kommentarer.. :)



Jag kan inte säga vad jag tycker om vem som vann, för jag har inte läst en enda mening om valet i USA, och om det varit på tv så har jag bytt kanal.

2008-11-06 @ 12:02:44
Postat av: Bim

---> Linus: Ja, man hoppas verkligen att det kommer att gå bra för, och med, Obama nu!

2008-11-06 @ 20:39:00
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Therése: Jag instämmer i ditt hurrande! :-)

2008-11-06 @ 20:39:25
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Josefin: Hahaha! Kul att du blev road av vår lilla diskussion i går! :-)



Jag är faktiskt inte så jätteintresserad jag heller...

2008-11-06 @ 20:40:19
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: NeroAnima

jag tycker det var bra att Obama vann valet i USA. Jag har faktiskt ägnat en del tid åt valet, jag har sett de tre stora debatterna mellan Obama och McCain som sänts på TV, diskuterat mycket med min (amerikanska) sambo samt läst en hel del på nätet. Anledningen till att jag tycker att det var rätt att Obama vann är att jag hoppas på hans lovade förändringar, USA mår inte som land bra just nu och McCain har inte tillräckligt mycket nytänk för att klara av att dra upp landet ur dess nuvarande negative position. Efter 8 år av republikanskt styre och en statsskuld som är större än någonsin så tror jag att det är dags för nytt ledarskap, den uppgiften tror jag att Obama är bäst lämpad för.

2008-11-07 @ 14:48:16
URL: http://www.neroanima.com
Postat av: Bim

---> NeroAnima: Ja, då är du ju mycket mer insatt än vad jag är. Och du har nog helt rätt i det du skriver.

2008-11-07 @ 16:38:33
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: AnnaP

Jag håller med dig!



McCain skulle bara ha blivit som en ny Bush, krigsveteran som han var och väldigt konservativ. Jag gillar Obama och att han är så öppen för nya idéer.

2008-11-11 @ 12:55:20
URL: http://myanalife.blogg.se/
Postat av: Bim

---> AnnaP: Precis! :-D

2008-11-11 @ 15:12:09
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0