Läkarbesök i dag.


I dag så var jag hos min Husläkare på Farsta Vårdcentral. Jag har blivit så mycket sämre i mina fötter, och jag har också börjat känna av artrosen i händerna.

Jag var där för nästan ett och ett halvt år sen. Men då hade jag inte alls lika ont som nu. Då tog jag en del prover, och jag röntgades, och dom konstaterade att det var artros. Jag fick då Glukosamin utskrivet att äta två gånger om dagen.

Det sista halvåret så har jag fått mycket mera ont i fötterna, och jag har också börjat få ont i händerna. Det var därför som jag bokade tid nu.

Min Husläkare tyckte att jag skulle ta nya prover i dag, och även göra en ny röntgen. Så det gjorde jag. Och sen så ska jag tillbaka till henne på fredag och få veta svaren från prover och röntgen. Och då ska vi också prata igenom om jag kanske behöver en remiss till en Ortoped.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Då får vi hoppas att läkaren kommer med någonting bra tills på fredag. Sa hon om det kommit några nyare mediciner som kan hjälpa bättre? Om du skulle få en remiss till ortopeden är det för att du ev kan få några hjälpmedel? Hoppas du inte tycker att jag frågar för mycket ;)

2008-11-18 @ 17:22:44
Postat av: Bim

---> Josefin: Du får fråga hur mycket du vill! Det visar ju bara att du bryr dig! :-)



Ja, man kan få till exempel iläggssulor i skorna, och stödjande för tummarna av ortopeden.



Tror inte det finns så mycket mediciner som hjälper tyvärr... Men vi skulle prata mer om det på fredag.



Kram!

2008-11-18 @ 17:38:59
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Då får vi hoppas ändå att doktorn kan komma med någonting bra, som hjälper lite i alla fall. Det kan vara värt ett besök hos ortopeden ifall att du får någonting som underlättar lite.



Jag hoppas i alla fall att du kan få lite glädjande besked på fredag.



Nu ska jag forstsätta att julpynta lite, jag har tjuvstartat :) Min sambo kommer inte hem förrän natten mot fredag, så då passar jag på nu (ingen som kan säga att det är för tidigt..)

Som vanligt så sover jag hemma hos mamma och pappa, tur att dom bor i närheten.



Kramar

2008-11-19 @ 15:26:22
Postat av: Bim

---> Josefin: Åh! Julpyntar du!?! Vad mysigt! Jag tror att vi ska tjuvstarta lite här också och göra det i helgen som kommer! ;-D KRAM

2008-11-19 @ 15:39:33
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0