Dagens mat och dryck, tisdagen den 9 september 2008. (Uppdaterad)


Till frukost i dag, vid sjutiden, blev det det som jag alltid äter på jobbet: två stycken wasa sport knäckebrödsmackor med kavli mildost och gul och röd paprika. (Tydligen är jag väldigt trött på morgnarna... för jag glömde att ta kort i morse, precis som jag glömde i går, så det är ett gammalt kort i dag också.)




Till lunch i dag, vid niotiden, blev det "bara" från salladsbuffén. Vi serverade fiskpanetter och potatismos, och jag har absolut ingenting emot det, men jag gillar bättre att bara äta från vår salladsbuffé. Det här har jag på tallriken: rivna morötter, basilikadressing, inlagd grillad aubergine, inlagda grillade sockerärtor med rödlök, inlagd grillad paprika, blandad vetekornssallad, gröna sojabönor, inlagda kikärtor med rödlök, inlagda soltorkade tomater, och hummus.




Till eftermiddagsfikat på jobbet, vid halvettiden, så blev det en Bärry lättyoghurt.




Till middagen, vid halvsextiden, så blev det bara flytande föda i dag. En måltidsersättningsdryck: Naturdiet Smoothie. Plus grönt te, kaffe, och fun light. 

         


Mitt lilla kvällsmål blev ett Golden Delicius äpple.




Jag har också druckit vatten, fun light appear, te, och kaffe i mängder under dagen och kvällen.

(Klicka på bilderna så blir dom större.)

Kommentarer
Postat av: Emma

hur sjutton kan du dricka så där mycket till middag?

jag skulle nog kunna dricka ett glas, sen skulle det bli för mycket.

2008-09-10 @ 18:38:14
Postat av: Emma

hur sjutton kan du dricka så där mycket till middag?

jag skulle nog kunna dricka ett glas, sen skulle det bli för mycket.

2008-09-10 @ 18:38:25
Postat av: Bim

---> Emma: Sååå mycket är det väl inte?! ;-D Det blir ju ungefär en och en halv liter sammanlagt.



Om man dricker måltidsersättning istället för mat, så gäller det ju att fylla upp magen lite med vätska, annars blir man ju så hungrig.

2008-09-10 @ 19:07:07
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Emma: ;-D

2008-09-10 @ 19:07:23
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0