Dagens Dagbok - Tisdagen den 14 april 2009 - Arbetsdagen.

Måndag igen, och jobb igen, tänkte jag skriva. Men det är ju faktiskt redan tisdag i dag. Och på tisdagar är vi alltid en personal mer än dom övriga dagarna. Och det är ju alltid skönt.


Den här veckan så är jag först den första halvan av dagen i skalen, där jag fixar i ordning grönsakerna tillsammans med några av mina kollegor.


Och sen så är jag den andra halvan av dagen i diskrummet, där jag har hand om diskplockningen och grovdisken.


Vi serverade tacokryddad pyttipanna i dag. Och vår rikliga och fina salladsbuffé också.


En kondensfläkt (tror jag det hette) gick sönder på vår diskmaskin i dag. Den fungerade lika bra ändå, men den lät fruktansvärt mycket och jobbigt. Två reparatörer kom snabbt, men tyvärr så kunde dom inte fixa det då, utan dom måste beställa delar, och det kunde ta upp emot en vecka. Så det lär bli en jobbig vecka i diskrummet för mig och mina kollegor. Körde med öronproppar en del av dagen, men det är också jobbigt, för då kan man ju inte prata med varandra, och man känner sig som om man är i en bubbla tycker jag.


Annars så hände inget speciellt i dag, och allt flöt på bara bra.

(Titta gärna in i min kollega Snurrans blogg, Filojokus Funderingar, i dag, för hon har fotograferat på jobbet i dag.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0