"Försvinnanden" (Vanishing Acts) av Jodi Picoult - 2005 - Bok



---------    

Recension av boken: "Försvinnanden" (Vanishing Acts) av Jodi Picoult (2005) (Genre: Skönlitteratur)

---------   


"Delia Hopkins har haft en idyllisk uppväxt i det lantliga New Hampshire tillsammans med sin pappa som är änkling. Nu har hon själv en liten dotter, en fästman som älskar henne och en egen spårhund som hjälper i arbetet med att finna försvunna personer. Men när Delia är mitt uppe i förberedelserna för sitt bröllop börjar märkliga minnesbilder dyka upp i hennes huvud, minnen som inte alls överensstämmer med den barndom hon trott sig ha haft. Snart knackar polisen på dörren och en hemlighet avslöjas som får Delias hela tillvaro att falla samman. Chockad och förvirrad måste Delia försöka pussla ihop sanningen om sig själv och om de människor hon älskar."


(Kopierat från adlibris.se) 

---------    


I början av mars så läste jag boken: "Allt för min syster" av Jodi Picoult. Jag gav den 4,5 i betyg, och tyckte att den var fantastiskt bra. Här finns min recension på den. 

I slutet av mars så läste jag ännu en bok av Jodi Picoult: "Skulden". Jag gav den 4 i betyg, och tyckte att den var nästan lika bra som "Allt för min syster". Här är min recension på den boken. 

I dag så läste jag ut min tredje bok av samma författare: "Försvinnanden". Den var bra, helt okej, men inte alls lika bra som dom två första, tyvärr. ///Bim
.  

---------   

Betyg:  3 av 5.  

---------   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0