Dagens Dagbok – Måndagen den 10 augusti 2009 – Morgonen + Förmiddagen + Eftermiddagen. (Med ett fotografi).

 

I morse så larmade mobilen klockan halvsju. Jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen så åt jag frukost, fikade, och läste nyheter i datorn.

 

Jag höll sen på och fixade med lite här hemma, och satt lite med datorn.

 

Både Borzko och Jimmy hade gått upp vid femtiden och åkt iväg till sina respektive jobb.

 

Det var varmt och skönt ute, men lite molnigt. Och eftersom jag ändå har varit på stranden i sju dagar i rad, så bestämde jag mig för en långpromenad in till stan.

 

Jag gick från Farsta och in till Hötorget. I dag gick jag inte så snabbt, för det var väldigt varmt, och jag hade också lite ont i mina tår, så det tog ungefär två och en halv timme, och det blev drygt femtontusen steg.

 

En kort paus vid Globen blev det också, för ett drickainköp och ett toalettbesök.

 

Jag lyssnade först på Alex Schulmans Sommar-program, och sen på min ljudbok av Liam Norberg, under vägen.

 

När jag kom in till stan så köpte jag mig lite lätt lunch och en fika, och så satte jag mig på bänkarna vid Sergels Torg. Vilade fötterna, åt lunch, fikade, drack vatten, läste i min bok, och solade lite.

 

Sen så gick jag en sväng till Åhléns. Och det blev ett litet inköp där av en handväska.

 

Efter det så gick jag runt omkring lite i City och tittade. Bland annat så stod jag en stund och tittade och lyssnade på två killar som spelade trummor på en massa olika hinkar. Och det lät faktiskt suveränt!

 

 

Framåt ettiden sen så gick jag till Filmstaden Sergel. Jag har ett rabattkort, där jag får gå på bio för halva priset, på måndagar till och med torsdagar, för en person. Så jag gick in och såg ”Sommaren med Göran” för 47:- kronor. Recension finns i separat inlägg.

 

Vid tretiden så var filmen slut, och då gick jag runt en liten sväng igen i City, och sen så småningom så gick jag till tunnelbanan och åkte hem till Farsta igen.

 

Kom hem vid fyratiden. Jag åt då lite middag, och tog en fika. Sen så satte jag mig uppe på vår övre balkong, med datorn och boken.

 


Kommentarer
Postat av: Snurran

Oj, det var verkligen en heldag i city! :-)

2009-08-10 @ 19:50:13
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, det blev en jättemysig dag! Alldeles för mig själv! :-)

2009-08-10 @ 20:06:01
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Maria,kiruna

Sommaren med göran hade jag velat se, jag tycker peter är så bra men hade inte pengar när den gick här så får bli på dvd sedan.

2009-08-10 @ 20:52:11
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Maria, Kiruna: Ja, den var klart sevärd. Jag gillar också Peter Magnusson, men kanske ännu mera David Hellenius.

2009-08-10 @ 20:55:40
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0