Dagens Dagbok – Onsdagen den 12 augusti 2009 – Eftermiddagen.

 

Efter lunchen så åkte Borzko iväg in till Södertappen för att lämna blod. Jag satte mig och läste i min bok: ”Flickan som inte fick finnas” av Ethel G. Ericsson.

 

Klockan två så hade Jenny beställt väckning, så då gick jag in och väckte henne. Borzko kom hem igen från blodgivningen ungefär samtidigt.

 

Jenny gick upp och åt ”frukost” och gjorde sig sen i ordning.

 

Vid tretiden sen så åkte Jenny och jag iväg i bilen. Hon hade tid på Ungdomsmottagningen i Alby klockan halvfyra, och eftersom det blev så att hon sov i Farsta, så skjutsade jag henne dit.

 

Medans hon var inne på mottagningen så satt jag på en bänk vid Centrum, i solen, och läste i min bok.

 

Passade på att köpa jordgubbar, bigarråer, gröna vindruvor, och bananer på Torget där också.

 

När hon sen var klar så skjutsade jag henne hem till Tumba. Men jag gick inte med upp i dag, utan åkte direkt hem till Farsta.

 

Jag kom hem vid strax efter fem. Jimmy hade kommit hem från jobbet, och han hade duschat och gjort sig i ordning.

 

Vi åt sen alla tre middag tillsammans, och en fika och en pratstund blev det också.

 

Sen när vi var klara, så åkte Borzko och Jimmy iväg med båda bilarna. Dom skulle till ett par kompisar till Borzko som har en verkstad, och fixa några grejer på båda bilarna.

 

 


Kommentarer
Postat av: victoria

Är den boken bra ?

2009-08-12 @ 20:47:48
URL: http://victoriaaaaa.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Victoria: Ja, det tycker jag. Om man gillar självbiografiska böcker som handlar om svåra barndomar, så gillar man den.

2009-08-12 @ 21:11:47
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0