Dagens Dagbok – Tisdagen den 4 augusti 2009 – Morgonen + Förmiddagen + Eftermiddagen. (Med sju fotografier).


I morse så larmade min mobil klockan halvsju och jag gick då upp. Jag bäddade, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen så blev det frukost, fika, och lite nyhetsläsning i datorn under tiden. Jag packade sen min badväska, plockade med lite här hemma, och satt lite vid datorn.

 

Vid halvtiotiden sen så tog jag bilen och åkte till Tumba för att hämta upp Jenny, Jocke, och Tindra.


Sen så åkte vi mot Nynäshamn, för att tillbringa ett par timmar vid det fina Nickstabadet.

 

Stannade till på vägen och köpte lite strandleksaker till Tindra, och lite att äta på stranden.

 

Vi kom sen till stranden vid elvatiden, och vi var där i ungefär tre timmar, fram till tvåtiden.

 

Det var sol nästan hela tiden, men ibland så var det lite moln, och ibland lite disigt. Men det var varmt och skönt hela tiden. Och det var hyfsat varmt i vattnet också.

 

 

Jenny och Tindra åkte även några gånger i vattenrutschbanan som finns där.

 

 

Vid tvåtiden packade vi ihop våra grejer, och så körde vi in till Nynäshamns Centrum. Vi parkerade bilen där, och så promenerade vi ner till hamnen.

 

 

Sen så satte vi oss vid det lilla caféet vid hamnen, och så åt vi varsin våffla.

 

 

Gick sedan runt och tittade lite i hamnen, och sen så blev det också varsin glass.

 

 

Så småningom sen så gick vi tillbaka till bilen, och så åkte vi mot Tumba. Jag släppte av Jenny, Jocke, och Tindra där, och sen så åkte jag hem till Farsta.

 

Kom hem vid halvfemtiden. Gick då direkt en sväng till Centrum, för att hämta ut ett bokpaket på Hemköp.

 

Sen så höll jag på och plockade och fixade med lite här hemma. Och jag åt också middag vid halvsextiden.

 

 


Kommentarer
Postat av: Jenny Kullin

Tack för allt idag mamsi :)

2009-08-04 @ 17:59:40
URL: http://jennykullin.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Jenny "TUFSAN" Kullin: Tack själv! För en supertrevlig dag! Och hälsa Jocke och Tindra det också! <3<3<3

2009-08-04 @ 18:06:52
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Vad ensamma ni såg ut att vara på stranden!? Häftig vattenrutchbana :-D

2009-08-04 @ 18:10:53
URL: http://passagen.blogg.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Det kom mer folk sen, men det var inte speciellt mycket folk där i dag. Kanske för att det var lite disigt.



Har ni aldrig varit där när barnen var små? Det är Europas längsta vattenrutchbana! Och den är så rolig och häftig! Vi var ju jämt där när ungarna var små. Vi tältade till och med där! :-)

2009-08-04 @ 18:15:42
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Claes

Är det bara jag, men har Joakim blivit lite fet? :p

2009-08-04 @ 22:35:57
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Claes: Och?

2009-08-04 @ 22:41:44
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Linus

Claes????

2009-08-05 @ 12:55:06
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Linus: :-/

2009-08-05 @ 15:01:18
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Linus

:-(

2009-08-05 @ 16:02:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0