- EFIT - 2009-02-06 - Ett Foto I Timmen - 17 -


Det var länge sen  som jag gjorde en EFIT. Nästan ett år sedan. Min första EFIT gjorde jag 2007-01-13, och min sextonde och senaste EFIT gjorde jag  2008-03-10.

Här är länk till alla mina EFIT.

Och här är länk till EFIT:s hemsida.

I går så var jag vaken under tjugotvå av dygnets tjugofyra timmar. Från halvfem på morgonen, till strax efter ett på natten. Så det blev tjugotvå kort, + två extra bonuskort på mina kollegor från i går kväll. Så här kommer det tjugofyra kort från gårdagen, fredagen den 6 februari 2009.

-------------  

- EFIT - 2009-02-06 - Ett Foto I Timmen - 17 -

-------------  

04.43.

Klockan kvart i fem så har jag varit vaken och uppe i en kvart. Dom här två sakerna är det viktigaste för mig i badrummet på morgnarna. Klockan, så jag har koll på tiden hela tiden. Och radion, så jag kan lyssna på Bandit Rock 106,3 så att jag vaknar och blir på bra humör.





-------------  

05.36.

Vid den här tiden varje vardagsmorgon, så går jag ut till bilen, och sätter mig och kör dom 7,5 kilometrarna till jobbet, och det tar nästan alltid exakt tio minuter.





-------------  

06.06.

Här börjar jag oftast mina arbetsdagar. I "skalen" som vi kallar det. Det är beredningrummet för grönsaker, med skal- och rivmaskiner. Och innanför så är kylrummet för grönsakerna.





-------------  

07.01.

Vid sjutiden så äter vi alltid frukost. Och jag äter nästan alltid samma sak. Två stycken Wasa Sport med Kavli mildost på, och oftast en med gul paprika och en med röd paprika. Men just den här dagen så var den röda paprikan slut. En mugg kaffe dricker jag förstås, och också ett glas vatten.





-------------  

08.01.

Den här dagen så var Snurran och hjälpte till i skalen. Här håller hon på med att göra rent det stora karet som vi gör vår pizzasallad i.





-------------  

09.07.

Vår lunch äter vi alltid vid niotiden. Den här dagen serverade vi köttgryta och kokt potatis. Givetvis så finns det också ett vegetariskt alternativ som jag kan äta av. Men jag nöjer mig oftast med bara äta från vår salladsbuffé.





-------------  

10.06.

Här är en av kollegerna, Cathrine, som kör en ställning som innehåller bleck med potatis.





-------------  

11.18.

Det här är vår husmor, Mita, som sitter på sitt pyttelilla kontor.





-------------  

12.08.

En fjärde av mina kollegor, Monica, som sopar golvet i en av matsalarna.





-------------  

13.04.

Här är dörren till mitt skåp i vårt omklädningsrum.





-------------  

13.30.

Kortet som skulle tas mellan två och tre, tog jag lite tidigare, klockan halvtvå, eftersom jag visste att jag skulle sitta i möte på Nordea mellan två och tre, med mina föräldrar och vår personliga bankman.

Jag gick ju lite tidigare från jobbet i dag, och kom hem vid halvtvåtiden. Både Borzko och Jimmy var hemma då, och då tog jag det här kortet på dom.





-------------  

15.31.

Dom här fina tulpanerna hade Borzko köpt till mig i dag. Jag köper alltid själv tulpaner varje fredag, från nyår och fram till våren. Men det är ju ännu roligare att få dom av Borzko.





-------------  

16.24.

En liten datorstund blev det mellan Nordea-besöket och kvällen med kollegerna. Sagan om Ringen-bilden har jag haft som bakgrund på flera datorer och flera mobiler i flera år nu.





--------------  

17.13.

Nu är jag iordninggjord och färdig för att åka iväg till en kväll med jobbarkompisarna.





--------------  

18.17.

Dessa fantastiskt fina och otroligt goda smörgåstårtor med lax i, hade vår värdinna Yvonne gjort.





-------------  

19.00.

En väldig massa godis hade vi att snaska på efteråt.





--------------  

20.02.

Här är alla paketen som vi spelade om. Följ länken till inlägget om gårdagskvällen och läs om leken.





--------------  

21.03.

Här är två av mina kära kollegor: Snurran och Cathrine.





-------------  

22.04.

Efter leken om alla paketen så spelade vi Texas Hold'em.





-------------  

23.23.

Här kommer det tre kort istället för ett kort. Så att alla från kvällen får vara med.

Cathrine och Snurran.





Lena, Lena, och Yvonne.





Mita och Monica.





-------------  

00.25. 

Här sitter jag i bilen, och har precis parkerat bilen hemma i Farsta igen.





-------------  

01.03.

Och nu är den här EFIT-dagen slut. Det är tjugo och en halv timme sedan mobilen larmade i morse, och definitivt dags att sova för mig, efter en aktiv dag med jobb, bankbesök, och en supertrevlig kväll med kollegorna.





-------------

Här länkar till mina dagboksinlägg från dagen som bilderna är tagna:
Dagen.
Kvällen.

-------------  


Kommentarer
Postat av: Josefin

Kul att du gjorde en EFIT dag. Alltid kul att se lite mer som händer under dagen :)

Ser ut som att ni hade en trevlig kväll igår också.



Hoppas att allt är bra med dig!



Kram

2009-02-07 @ 15:58:57
Postat av: Linus

Kul med massa bilder under en hel dag :-)

Vad betyder EFIT?

2009-02-07 @ 16:20:49
Postat av: Bim

---> Josefin: Ja, det är kul att göra EFIT! Men det tar ju lite tid...



Ja, det var en superbra kväll i går!

Och allt är bara bra med mig!

Med dig då?

Kram!

2009-02-07 @ 16:42:56
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Linus: EFIT betyder Ett Foto I Timmen.

2009-02-07 @ 16:50:25
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Åh, vilka fina bilder det blev både från jobbet och dagen! Jag lägger en länk från mig :-D

2009-02-07 @ 17:16:55
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Bim

---> Snurran: Tack! Jag är själv väldigt nöjd med bilderna från i går! Lägg gärna en länk du! Kram! :-)

2009-02-07 @ 17:25:50
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Affluenza

Oj det var inte illa, vilken lång fredag :)

2009-02-07 @ 17:31:57
URL: http://affluenza.se
Postat av: Bim

---> Affluenza: Ja, det blev en lång och innehållsrik fredag! :-)

2009-02-07 @ 17:45:04
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Helene

Kul att se hela din dag.

Jag blev inspirerad av dej och har också gjort en EFIT dag i dag :)

2009-02-07 @ 23:35:18
URL: http://heleneeriksson.blogg.se/
Postat av: Josefin

Jodå det är bra med mig :)

2009-02-08 @ 00:35:56
Postat av: Bim

---> Helene: Kul att du blev inspirerad av mig! Jag ska kolla in din EFIT då också! :-)

2009-02-08 @ 09:47:10
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Josefin: Det låter bra det! :-)

2009-02-08 @ 09:47:48
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0