"Twilight" - 2008

                   


"Twilight" - 2008

"Bella Swan har alltid varit lite annorlunda och aldrig brytt sig om att passa in bland de trendiga flickorna på Phoenix high school. När hennes mamma gifter om sig och skickar Bella till hennes far i den lilla, regniga staden Forks i staten Washington förväntar hon sig inte att särskilt mycket ska förändras..."

(Kopierat från LoveFilm)

Ingen kan väl ha undgått att ha hört talas om filmen "Twilight". Den är ju en blandning av ungdomsfilm / kärleksfilm / rysare / vampyrfilm. Den har ju gjort stor succé, både i USA och här i Sverige.

Jag läste boken för ett par veckor sen, och tyckte den var bra. Filmen var väl också helt okej, men inte alls lika bra som boken. Nu är jag kanske inte riktigt rätt målgrupp för filmen i och för sig. Sevärd var den, men inte mer än det.

Betyg: 3 av 5.

Här är en trailer till filmen:


Kommentarer
Postat av: Chokladbloggen

Ah. Lite högre tyckte jag väl den förtjänade. Men det kanske jag tycker för att jag nog är närmare filmens målgrupp och inte minst för att jag är besatt av Robert Pattinson! Haha!

2009-01-02 @ 10:36:59
URL: http://chokladbloggen.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Chokladbloggen: Jag tror nog att den hade fått högre om jag inte hade läst boken före. Då hade den nog fått en fyra. :-D

2009-01-02 @ 13:44:55
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0