Dagens Dagbok – Lördagen den 4 juli 2009 – Morgonen + Förmiddagen + Första Halvan av Eftermiddagen.

I morse så larmade mobilen som vanligt klockan halvåtta. Och jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen så blev det som vanligt frukost, fika, och lite nyhetsläsning i datorn.

 

Borzkos mobil larmade klockan nio, och han gick då upp, och genomgick sina morgonbestyr. Sen när han var klar så gick han iväg till Farstahallen för att träna.

 

Jag satte igång med att hålla på och fixa, dona, pula, greja, ordna, röja, småstäda, med lite allt möjligt och omöjligt hushållsarbete här hemma. Varvade lite med datorstunder som vanligt. Bland annat så gjorde jag en bokbeställning från Bokus, som jag har bloggat om i ett eget inlägg.

 

Klockan tolv så larmade Jimmys mobil, och han gick då upp. Han åt då frukost, och jag åt lite lätt lunch, vi fikade, och vi hade en pratstund. Borzko kom från halvettiden från gymmet, och gjorde oss då sällskap med lite lunch och en fika.

 

Jimmy duschade sen och gjorde sig i ordning. Sen så skulle han hem till en kompis, och eftersom Borzko ändå skulle ut med bilen en sväng, så skjutsade han Jimmy dit. Jimmy skulle sen vara hos sin kompis hela dagen och kvällen, och sen senare i kväll så skulle dom nog in till stan och festa.

 

Borzko åkte iväg i ett ärende i bilen, och han var också på macken och tankade och kollade upp allt.

 

När Borzko sen kom hem, så stack han iväg igen nästan på en gång. Han skulle till Globen och möta upp med några av sina jobbarkompisar. Först skulle dom gå och ta en pizza och ett par öl, och sen så skulle dom till Söderstadion för att se Hammarby spela match mot Trelleborg klockan fyra. Och sen efter matchen så åker dom nog in till Söder och dricker ett par öl.

 

När jag var klar med allt mitt fixande här hemma, och när jag blev ensam kvar efter att både Jimmy och Borzko hade stuckit iväg, så satte jag mig uppe på vår övre balkong. Ingen sol i dag, molnigt, men inget regn, och rätt så varmt. Jag läste ut boken: ”En shopaholic i väntans tider” av Sophie Kinsella, och sen så satt jag med datorn.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0