"Jag saknar dig, jag saknar dig!" av Peter Pohl & Kinna Gieth - 1992 - Bok



---------    

Recension av boken: "Jag saknar dig, jag saknar dig!" av Peter Pohl & Kinna Gieth (1992) (Genre: Svensk Skönlitteratur / Ungdomsböcker)

---------   


"Två tonårsflickor springer över vägen efter bussen till skolan. De är tvillingar, enäggstvillingar. Den ena systern blir påkörd och dödad.

Detta är berättelsen om Tina som blev kvar, tvungen att försöka stå upprätt och hålla balansen i livet utan Cilla.
"


(Kopierat från adlibris.se) 

---------    


Jag gillar att även läsa ungdomsböcker ibland, och fick ett tips om den här sjutton år gamla boken. Och jag måste säga att den var mycket bra. Väldigt sorglig och gripande. Och bra skriven. ///Bim.

---------   

Betyg:  3,5 av 5.  

---------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0