Tre bra artister är med på "Allsång på Skansen" i kväll.


Jag hade en liten tanke förut att jag kanske skulle åka in och se "Allsång på Skansen" live i kväll. För det är tre bra artister som jag gillar med: min körfröken Caroline af Ugglas, min gamla idol Magnus Uggla, och nya bra artisten John ME.

Men det har ju regnat hela dagen till och från här... Och åskan har mullrat på håll... Så det blev inget Skansen för mig. Nu när klockan är halvsex, och det är två och en halv timme till sändning, så öser regnet ner...

Om jag fick bestämma vilka låtar som Caroline af Ugglas, Magnus Uggla, och John ME ska sjunga i kväll, då skulle det vara dom här:


John ME - "Love is my drug"





Caroline af Ugglas - "En del av mitt hjärta"





Magnus Uggla:"Potpurri med blandade låtar"




Kommentarer
Postat av: Linus

Och Rolandz med Roland Järverup :-)

Han är rolig Robert Gustafsson.

2009-07-07 @ 20:08:28
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Linus: Ja, Robert Gustafsson är alltid rolig! Och så även i kväll! :-)

2009-07-07 @ 22:05:53
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Ett rätt hade du ju iallafall på önskelåtarna :-) Allsången var bra ikväll! (och morden i midsomer också) ;-D

2009-07-07 @ 23:08:15
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, John ME sjöng ju förstås sin stor hit. Och jag förstod ju att Caroline skulle sjunga sin, även om jag älskar ännu mera när hon tolkar Janis Joplin. Magnus Ugglas revylåt var jättebra tycker jag, och Kung för en dag också, så det var helt okej. Rolandz med Robert Gustafsson var också himla bra. Tyckte att det var ovanligt bra i kväll, och hög klass. (Midsomer-morden tittade jag som vanligt inte på. Då höll jag på med mina papper.) Tyvärr så glömde jag ju bort, och missade Michael Jacksons minnesstund... Det hade jag ju gärna velat sett...

2009-07-07 @ 23:14:06
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Linus

Det var bra och hög klass på allsång på skansen.

Jag såg på minneskonserten över Michael Jackson och det var mycket känslor, mycket tårar :-(

Inte ett öga var torrt hos mig iallafall.

2009-07-07 @ 23:39:10
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Linus: Okej. Jag glömde ju helt bort minnesstunden... Hade jag sett den så hade jag nog gråtit floder, för jag är väldigt lättrörd.

2009-07-08 @ 13:31:53
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Sigrid

Allsången var suverän! Var där från 11 på förmiddagen till 22 på kvällen, så jag blev ganska blöt, haha! ;) Robert körde andra skämt på repetionerna så att vi skulle skratta rejält på tv-sändingen sedan.

Caroline sa en rolig sak på en repetion, hon skulle komma in och låtsas prata i telefon. Då glömde hon tala in i mikrofonen som hon höll i handen, så hon sa: "Förlåt för att jag inte pratar in i micken, jag är dum i huvet, det ska aldrig hända igen!" och sen fortsatte hon säga det hon skulle. Haha! Inte för att hon är dum i huvet, men det lät riktigt kul :)

2009-07-10 @ 00:59:23
URL: http://phan.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Sigrid: Vad roligt att du var där! Jag var för lat att åka in när det var så dåligt väder... Men det är himla kul att vara med på repetionerna, helt annorlunda än tevesändningen.

2009-07-10 @ 14:02:56
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0