"Älskling, vi blir inte med barn" av Ramona Fransson - 2008 - Bok.



---------    

Recension av boken: "Älskling, vi blir inte med barn" av Ramona Fransson (2008) (Genre: Svensk Skönlitteratur / Dokumentärer/Memoarer/Biografier). 

---------   


"Ramona Fransson har skrivit en självbiografi om sin ofrivilliga barnlöshet. Ramona har på ett sorgmodigt, öppet och berörande sätt skildrat sin längtan och smärta i kampen för att lyckas bli gravid.

På SU Sahlgrenska i Göteborg finns Lars Nilsson, leg.läk, docent, överläkare, med,ansv, IVF på IVF-enheten/Reproduktionsenheten, Kvinnokliniken SU Sahlgrenska, Område särskilda specialiteter, som hjälpte Ramona under flera år. I samband med att Ramona färdigställde manuset till boken, tog hon ånyo kontakt med överläkare Lars Nilsson och ställde frågor om "Hur ska man bistå dagens ofrivilligt barnlösa par", som han tog sig vänligheten att besvara.
"


(Kopierat från adlibris.se) 

---------     

En i och för sig intressant bok om författarinnans ofrivilliga barnlöshet. Men jag tyckte att boken var lite för lång, och lite för detaljerad. Så jag tröttnade lite på den under läsningen. Men är man intresserad av ämnet, så kan jag ändå rekommendera den. ///Bim.  

---------   

Betyg:  2,5 av 5.  

---------          


Kommentarer
Postat av: Ramona Franssonn

Hej Bim,



Jag förstår att den kan bli som du säger lite långrandig om man är utan barn och har längtan efter barn. Men jag tar tacksamt emot alla recensioner jag får. Så länge det skrivs så finns jag.



Ha de gott!

Ramona Fransson

2009-06-11 @ 17:05:58
URL: http://ramona-fransson.blogspot.com
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin



---> Ramona Fransson:



Hej Ramona!



Jättekul att du har hittat hit, och att du har kommenterat.



Ha det så bra du också.

Med vänliga hälsningar från Britt-Marie.



(P.S: Jag har köpt den första av dina deckare, så kolla in för recension av den sen! ;-) D.S.)



2009-06-12 @ 19:40:02
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Ramona Franssonn

Hej Bim,



Det kan du lita på:))

Ramona

2009-06-13 @ 22:18:27
URL: http://ramona-fransson.blogspot.com
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Ramona Fransson: Hej igen! Kul att du kikar in! Och då vet jag att du kommer att läsa min recension sen, på den första av dina deckare! Kommer nog att läsa den rätt så snart. För den ligger bland dom böcker som jag helst vill läsa rätt så snart! :-)

2009-06-13 @ 23:41:11
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0