Dagens Dagbok – Onsdagen den 17 juni 2009 – Morgonen + Förmiddagen + Första Halvan av Eftermiddagen. (Med fyra fotografier).

I morse så larmade mobilen klockan sju. Jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Jimmy gick upp klockan åtta, och då åt han och jag frukost tillsammans. Sen stack han iväg vid strax före nio. Han skulle inte börja jobba förrän klockan tolv i dag också, men han skulle iväg till en kille och fixa lite med sin bil innan. Och sen skulle han jobba mellan tolv och nio. Borzko hade gått upp tidigare, innan jag gick upp, och åkt iväg för att jobba som vanligt.

 

Jag gick iväg ut vid halvtiotiden. Jag gick då ner till parken bakom vårt hus, och satte mig på en bänk i solen, och läste i min bok.

 

 

Jag satt där i ungefär en timme och läste. Sen vid halvelvatiden så gick jag iväg hem till min mamma och pappa, för min mamma och jag hade bestämt att vi skulle ut och promenera tillsammans i dag. Pappa var iväg på annat håll i dag.

 

Mamma och jag gick sen den fina promenadvägen längs sjön Magelungen. Vi gick i ungefär trekvart, och sen så vände vi och gick tillbaka. Så cirka en och en halv timmes promenad blev det.

 

 

Sen så gick vi bort till Farsta Gård för att ta en fika. Vi satt sen länge där och pratade och njöt av den sköna solen.

 

 

Jag följde sen med min mamma hem, och sen så gick jag till centrum för att handla lite.

 

Gick runt och tittade lite i klädaffärer först, för jag är lite sugen på att köpa någon ny jacka/kofta/tröja att ha dom här dagarna som är lite kalla. Jag vill att jackan ska vara somrig, men ändå varm, och någon sån jacka hittar jag inte.

 

Jag köpte i alla fall tidningen Situation Stockholm, som jag gör varje månad. Extra roligt den här månaden, var att min kära körfröken var på omslaget, och i ett stort reportage i tidningen.

 

 

Gick sen ner till Hemköp där jag handlade två fulla plastkassar med matvaror med mig hem.

 

Kom hem vid tvåtiden, och då höll jag på och fixade med lite allt möjligt här hemma.



Kommentarer
Postat av: Sigrid

Skoj att Carro var med på/i tidningen! :)

2009-06-17 @ 18:55:23
URL: http://phan.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Sigrid: Ja, verkligen! För jag gillar verkligen min körfröken! :-)

2009-06-17 @ 20:16:35
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Ännu en mysdag, men med mamma istället :-) Det är så det ska va!

2009-06-17 @ 21:08:56
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, det kanske inte är riktigt lika mysigt som att umgås med min dotter. Men nästan! ;-D

2009-06-17 @ 22:08:38
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0