Dagens Dagbok – Söndagen den 7 juni 2009 – Morgonen + Förmiddagen.

I morse så larmade mobilen klockan halvåtta. Jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen så blev det frukost, fika, och lite nyhetsläsning i datorn.

 

Vaknade med huvudvärk i dag. Men jag kände mig i alla fall bättre i humöret, hormonerna, och nerverna i dag.

 

Klockan nio så gick Borzko upp, vi hade då bara en kort pratstund, och sen så gick jag iväg ut på en promenad. Borzko skulle genomgå sina morgonbestyr, och sen så skulle han gå iväg till Farstahallen för att träna.

 

Jag gick iväg ut vid kvart över nio, och jag gick till mitt favoritpromenadställe: promenadvägen längs sjön Magelungen. Jag gick dit sjön tar slut och vänder. Det är vid motorvägen, vid avfarten till Fållan. Cirka trekvart tar det att gå dit. Jag vände där, och så gick jag samma väg tillbaka. Så det blev ganska så exakt en och en halv timme, och tiotusen steg.

 

Jag gick sen till bänken i parken bakom vårt hus. Och så satte jag mig där i solen och läste i min bok: ”Dårens dotter” av Mian Lodalen. Satt där i ganska så precis en timme och läste och njöt av solen, tills klockan var tolv.

 

(Två mobilbloggade fotografier från förmiddagen finns sedan tidigare i bloggen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0