Dagens Dagbok – Tisdagen den 9 juni 2009 – Arbetsdagen. (Med nio fotografier).


Ja, så kom då den här terminens sista dag, och även det här läsårets sista dag. Det var mitt åttonde läsår i skolan. Kan inte fatta att jag redan har jobbat där i åtta år. Det har gått så otroligt snabbt.

 

Det blev förstås en mycket glad och trevlig dag på jobbet i dag. Det är en mycket speciell stämning, så där på den sista dagen.

 

På morgonen var jag som vanligt i skalen, och fixade i ordning grönsakerna till alla våra skickningar.

 

Jag skrev också skyltar och satte upp ute vid vår lastkaj. För vi har alltid problem där vid varje avslutning, att föräldrar använder vår uppfart som parkering, och sen när lastbilarna kommer, så kommer dom inte fram. Skyltarna hjälpte tyvärr inte mycket…

 

 

Här är några bilder på två av mina kollegor. På den här bilden så är det Snurran, som står och fixar i ordning potatismos till dom som är minus laktos.

 

 

Och här står vår husmor Mita och fixar i ordning våra räkmackor.

 

 

Här är Mita utan hårnät.

 

 

Vid niotiden sen så åt vi lunch som vanligt. Men det var inte precis någon vanlig lunch som vi åt. Utan vi åt våra traditionsenliga räksmörgåsar. Det har varit en tradition där i många år, sen långt innan jag började, att vi äter räkmackor på avslutningsdagen.

 

 

Vi övriga nio mattanter hade köpt lite presenter till vår kära husmor, som tack för det här läsåret. Eftersom hon är en bra chef, medarbetare, och vän, så brukar vi göra så.

 

Hon fick en utomhuskruka i trä i form av en cykel, med en blomma i.

 

 

Och så fick hon ett par guldörhängen.

 

 

Resten av dagen var det lugnt, för vi hade bara fritidsbarnen som åt lunch hos oss. Så jag hjälpte till lite i disken, och också i köket.

 

Sen vid eftermiddagsfikat så blev det gott att äta igen. För då hade vi fått små bakelser av en annan kollega i skolan.

 

 

Jag köpte också sex stycken nya ringar av en kollega. Hon har en dotter som säljer smycken, och hade med sig en del i dag. (Bild på dom kommer i ett separat inlägg).

 

Vi ettiden så var vi klara med allt, så då fick vi gå hem, en timme tidigare än vanligt. Kramkalas blev det då med dom som jag inte kommer att träffa på hela sommaren. Vissa träffar jag ju redan igen på torsdag, då jag ska på konferens i två dagar med personal från skolan.

 

Nu: Sommarlov i 68 dagar! ;-D Wiieee!!!! ;-)

 

(Bilder från dagen, kommer också att komma i min kollega Snurrans blogg, Filojokus funderingar, för hon har också fotograferat på jobbet i dag.)

 

(Lägger in en direktlänk här, till Snurrans fina inlägg från dagen.)


Kommentarer
Postat av: Snurran

Fina bilder - och jag missade att både skriva om och ta bilder på bakelserna :-)

2009-06-09 @ 19:58:41
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Tack! Och du missade också att få med en bild på mig! ;-D

2009-06-09 @ 20:03:06
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Ahnna

Nu hoppas vi att solen kommer fram. Själv är jag ledig denna vecka och nästa börjar sommarjobbet. Kram Ahnna

2009-06-09 @ 21:20:39
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Ahnna: Ja, nu längtar man ju verkligen efter lite sol och värme! :-)

2009-06-09 @ 22:33:23
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Härligt!



Det kommer säkert att gå bra på konferensen (även om jag förstår att det känns lite jobbigt, jag är likadan inför sånt där). Ifjol var det väl också lite motigt innan men efteråt skrev du väl att ni hade haft det bra? Snart är det över och då går du på ledighet, alltså något att se fram emot :-)



Kramar

2009-06-10 @ 08:25:49
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Josefin: Jadå! Konferensen gick jättebra! Och nu är det 65 dagars Sommarlov! ;-D

2009-06-12 @ 19:33:18
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: modemix

Jätte fin kruka hon fick! Cool

2009-06-16 @ 22:31:13
URL: http://modemix.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Modemix: Ja, visst är det fin! Hon bor ju i villa, så då passar den ju riktigt bra! :-)

2009-06-16 @ 22:36:50
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0