Dagens Shopping - 090618 - Gardiner, kökssoffetyg, skålrikar, kaffemuggar, jalusi - IKEA.


Jag köpte tyg till att klä om vår kökssoffa i. Och så beställde jag uppsyning av en köksgardin i samma tyg. Den kommer hemskickad om tre-fyra veckor. Tyget till soffan gick på 125:- kronor. Gardinen kostade, inklusive allt, 240:- kronor.



Tolv stycken "skålrikar" köpte jag. Alltså skålar, som jag ska använda mest som djupa tallrikar. Femton kronor styck kostade dom.



Tjugofyra stycken kaffemuggar blev det också. Dom ska vi ha när vi har släkten här på födelsedagskalas. I vanliga fall så dricker vi i stora fyradeciliters glas. Men dom här är lite mindre, två deciliter. Två (!) kronor styck kostade dom.



En jalusi till balkongen blev det också. Vi har flera stycken likadana redan, både på övre och nedre balkongen. Men jag behövde en till. Sextio kronor kostade den.


Kommentarer
Postat av: Snurran

Fint tyg!

2009-06-18 @ 16:17:07
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, jag tror att det blir bra. Jag vill ju att det ska passa till våra nya köksstolar. Och jag tror nog att det kan bli snyggt med det tyget på både kökssoffan och gardinerna. Sen ska jag köpa nya kuddar till soffan också. Men det blir nästa gång! :-)

2009-06-18 @ 16:42:16
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Jessica

De där muggarna har jag och de är urdåliga!! De blir så brännheta att det knappt går att hålla i dem.. man måste vänta tills kaffet svalnat ordentligt.. Jag måste köpa nya, med öra på för de där är så värdelösa..

2009-06-18 @ 18:29:17
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Jessica: Okej. Låter konstigt att dom blir så varma. Man undrar varför? Med det är ju just utan öra som jag vill ha. Och det fanns inga andra utan öra på IKEA.

2009-06-18 @ 19:24:06
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Jessica

Nej man tror ju att de ska tåla värme när de är kaffemuggar.. men du får prova själv och se.. jag ville oxå ha utan öra, tar mindre plats i skåpen och är fina :-)

2009-06-19 @ 11:02:51
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Jessica: Ja, jag ska testa dom. Men när vi inte har gäster, så dricker vi alltid ur IKEAs fyradeciliters värmetåliga glas. Dom är perfekta. Men jag ska väl ta och testa en av dom nya muggarna en dag. Om jag inte gillar dom, så får jag väl leta muggar någon annanstans. Men jag vill ha i den storleken, och utan öra.

2009-06-19 @ 11:15:30
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0