"Män som hatar kvinnor" - 2009 - Film

     


"Män som hatar kvinnor" - 2009 - Film

"Mikael Blomkvist, ekonomireporter, döms till fängelse för förtal av finansmannen Wennerström, och beslutar sig för att ta time-out från sitt jobb på tidskriften Millennium. I samma veva får han ett ovanligt uppdrag. Henrik Vanger, tidigare en av landets främsta industriledare, vill att Blomkvist ska skriva släkten Vangers historia. Men det visar sig snart bara vara en täckmantel för Blomkvists verkliga uppgift: att ta reda på vad som hänt Vangers unga släkting Harriet, som varit spårlöst försvunnen i snart fyrtio år. Till sin hjälp får han Lisbeth Salander, en ung strulig tjej, tatuerad och piercad, men också professionell hacker och med unika egenskaper som gör henne till en oslagbar researcher."

(Kopierat från LoveFilm)

(Länk til IMDb)

Ja, den här filmen var precis lika bra som alla har sagt och skrivit! Och den var precis lika bra, oavsett om man har läst boken eller inte! Det tyckte i alla fall Jimmy och jag. Jimmy har inte läst någon av böckerna, och tyckte att filmen var jättebra. Och jag har läst alla tre böckerna, och älskade dom, men jag tyckte också att den här filmen var jättebra.

Den får nästan högsta betyg av mig. Varför den inte får det allra högsta, det är för att det fattas en hel del från boken. Men det har jag i och för sig förståelse för. För filmen är ju ändå två och en halv timme lång, trots att det saknas en del.

Mycket, mycket bra skådespelare i filmen. Och den allra , allra bästa är ju så klart Noomi Rapace. Hon bara ÄR Lisbet Salander.

Jag längtar redan efter att få se fortsättningen!

Betyg: 4,5 av 5.


Filmens trailer:



Kommentarer
Postat av: Snurran

Hoppas eventuellt på nästa helg vad gäller biobesök..

2009-03-15 @ 20:06:03
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Bim

---> Snurran: Okej! Se den snart i alla fall! Den är SÅ bra! :-)

2009-03-15 @ 20:09:57
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0