"Livet 40+ ocensurerat" av Stina Abenius med flera - 2009 - Bok



---------    

Recension av boken: "Livet 40+ ocensurerat" av Stina Abenius med flera (2009) (Genre: Svensk Skönlitteratur / Dokumentär)

---------


"Sanna berättelser om kärleken, kropparna, kriserna och känslorna.


Varför är det så bra att få en mittlivskris? När är förhållandet dött och när behöver det bara en omstart? Måste man acceptera sina rynkor? Och varför är vi så sexfixerade?

Under mina år som chefredaktör på Tara har dessa frågor varit ständigt aktuella. För de flesta av oss är det här den allra bästa tiden. Samtidigt drömmer många av oss om någon form av förändring, men hur ska den se ut? Därför har jag skrivit den här boken tillsammans med några av mina favoritskribenter. Jag vill att den ska kännas som en riktigt bra kompis, en sådan som hjälper dig att vara den du är.

Stina Abenius."

 

(Kopierat från adlibris.se)

---------


En mycket bra bok, skriven av Stina Abenius och åtta andra kvinnor (och en man) som alla är 40+. Skrivet som typ en massa krönikor om olika saker i livet efter 40. Tankvärd, gripande, rolig, och klart läsvärd, i alla fall om man, som jag, är en 40+. ///Bim.

---------   

Betyg:  4 av 5.  

---------  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0