"Johan Falk - GSI - Vapenbröder" - 2009 - Film



"Johan Falk - GSI - Vapenbröder" - 2009 - Film

"Johan Falk är ute på ett rutinuppdrag med Göteborgspolisens specialenhet GSI. Tanken är att man med hjälp av en norsk undercoverpolis och en civil infiltratör i ett av Göteborgs tyngsta kriminella gäng, skall köpa loss sex stycken automatkarbiner och på så sätt få bort dem från gatan. Men plötsligt förändras allt när en ny okänd spelare blandar sig i leken och omedelbart vill ha loss inte bara dessa vapen utan ännu fler, inklusive pansarbrytande granater. GSI inser att detta inte kan vara några vanliga rånare. Någon tänker starta krig på Göteborgs gator. Samtidigt så blir situationen för Johan Falks infiltratör Frank Wagner mer och mer mardrömslik så ledaren för gänget han infiltrerat inser att någon av hans egna läcker till polisen..."

(Kopierat från Lovefilm)

Det här var en mycket bra film. Precis lika bra som den första av Johan Falk-filmerna (Johan Falk - GSI - Gruppen för Särskilda Insatser), som finns recenserad i DET HÄR INLÄGGET. Jag ser verkligen fram emot dom resterande fyra filmerna i serien.

Betyg: 4 av 5.

Hittade ingen trailer till filmen på YouTube. Men här kommer istället en intervju med Joel Kinnaman som spelar en stor roll i filmen.




Joel Kinnaman, som spelar en stor roll, både i den första och den andra av Johan Falk-filmerna, är en ny favorit hos mig. Han är mycket bra, och jag tycker att han påminner lite om Jonas Karlsson, både i utseende och spelsätt. Jag hoppas att han är med i dom övriga fyra Johan Falk-filmerna också.

Här är Joel Kinnaman:



(Och här är, som jämförelse, en bild på Jonas Karlsson:)


Kommentarer
Postat av: Therése

Jag tycker OCKSÅ att de påminner en hel del om varandra, var bland det första jag tänkte på. Han är även med i filmen "I skuggan av värmen" som jag ABSOLUT tycker att du sak se då den är superb!

Av den information som jag har läst verkar det som att han ska vara med i den tredje Johan Falk-filmen också, men troligtvis ej i de övriga. (kan ha fel, men han nämns inte i handlingen åtminstone)

Han kommer för övrigt även vara med i filmatiseringen av boken "Snabba cash".

2009-09-27 @ 17:50:18
URL: http://www.hanky.se/therror08
Postat av: Therése

P.S. Kommer du btw ihåg honom från Arn-filmerna? Tror han spelade han med riktigt långt hår.

2009-09-27 @ 17:51:57
URL: http://www.hanky.se/therror08
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Therése: "I skuggan av värmen" har jag läst, och jag tyckte att den var mycket bra. Men jag kanske borde ta och se filmen också då.

"Snabba cash" har jag läst, och jag vill gärna se filmen när den kommer också.

Okej. Synd att han kanske inte är med i dom tre sista då. Men vi får glädja oss åt att han är med i nästa i alla fall.

2009-09-27 @ 20:53:37
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Therése: Nej, jag minns faktiskt inte honom därifrån..

2009-09-27 @ 20:54:03
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0