Dagens Dagbok – Måndagen den 12 april 2010 – Jobbet.


Måndag igen och jobb igen förstås. Och nu är påsklovet över och alla barn tillbaka i skolan igen.

 

Och från och med i dag så är vi ju också en personal färre… En av kollegerna, som bara hade en tidsbegränsad anställning, fick inte den förlängd längre. Skolan har ju dålig budget, så hon fick tyvärr gå.

 

Mest synd om henne förstås. Men också synd om oss andra, som nu hela tiden kommer att få gå med en man kort…

 

Den här veckan så är jag den första halvan av dagen i skalen, där jag fixar i ordning grönsakerna tillsammans med några kollegor.


Sen den andra halvan av dagen är jag i lilla matsalen och jobbar som försteman.

 

Vi serverade kycklinggryta med kokt ris i dag. Och vår salladsbuffé.

 

Fulltalig personalstyrka var vi, om man nu bortser från att vi som sagt var hela tiden kommer att ha personalbrist på en person.

 

Det mesta flöt på bra i dag. Och ingenting speciellt hände. Men stressigt blev det förstås för oss alla i arbetsgruppen på grund av förändringen.

 

Min kollega Snurran i bloggen Filijokus Funderingar skrev bra om dagens jobb i dag...

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0