Dagens Dagbok – Söndagen den 11 april 2010 – Morgonen + Förmiddagen + Eftermiddagen.


Dagen började klockan halvåtta i morse också, med att min mobil larmade. Jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen blev det lite nyhetsläsning i datorn och kaffe under tiden.

 

Borzko gick upp klockan nio, och efter att han hade genomgått sina morgonbestyr så åt vi frukost tillsammans. En fika och en pratstund blev det också.

 

Borzko gick sen iväg till Farstahallen för att träna även i dag.

 

Vädret här på förmiddagen var grått, mulet, mörkt, blåsigt, och bara cirka tre grader.

 

Jag höll på med diverse hushållsbestyr här hemma en stund. Och sen så satte jag mig med datorn i knäet.

 

Höll på och fixade i ordning mina tre statistikinlägg över lästa böcker under det första kvartalet i år. Det tog ganska så lång tid, men jag tycker det är värt tiden, för det är kul att ha den statistiken.

 

Vid elvatiden så vaknade Jenny och gick då upp. Hon åt då frukost och jag tog en fika och en pratstund med henne. Sen gjorde hon sig i ordning för att åka och jobba ett eftermiddagspass.


Jimmy vaknade och gick upp vid tolvtiden. En fika och en pratstund blev det med honom också då.

 

Jenny stack iväg vid strax före ett, mot jobbet.

 

Borzko kom hem från gymmet vid ettiden. Då blev det lite lunch för oss båda, och en fika och en pratstund då också.

 

Vädret blev bättre på eftermiddagen. Fortfarande ganska kall luft, och rätt så blåsigt, men en strålande sol. Funderade på en promenad, men valde balkongen istället.

 

Så jag satte mig i lä på vår övre balkong i strålande sol. Läste i min bok ”Blodläge” av Johan Theorin.

 

Vid tretiden så stack Borzko iväg hem till sin mamma på sitt vanliga söndagsbesök.

 

Jimmy och jag åt middag vid fyratiden.

 

Fortsatte sen att sitta på balkongen och läsa, och jag läste också ut min bok så småningom.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0