"Lilla stjärna" av John Ajvide Lindqvist.



Jag håller nu på att läsa i John Ajvide Lindqvists senaste roman "Lilla stjärna". Jag har fått boken i recensionsexemplar från Bokförlaget Ordfront. Boken är otroligt bra. Så nu har jag ett stort i-landsproblem... Jag vill läsa boken fort, fort, fort för att den är så himla bra, och jag vill veta hur det går! Men samtidigt så vill jag läsa den låååångsamt... så den räcker länge... ;-)

John Ajvide Lindqvist är helt klart en av Sveriges bästa författare tycker jag. Jag älskar alla hans tidigare tre romaner "Låt den rätte komma in", "Hanteringen av odöda", och "Människohamn". Och jag gillar också hans novellsamling "Pappersväggar".

Och den här nya boken, "Lilla stjärna" tror jag nog är hans bästa roman hittills! Jag har läst cirka 150 sidor nu av bokens cirka 450 sidor, och den är mycket, mycket bra.

Här är en länk till John Ajvide Lindqvist på Wikipedia.

Och här är en länk till hans egen hemsida.

Till er som inte har läst något av John Ajvide säger jag bara: GÖR DET!



Kommentarer
Postat av: Akå

O, nu blir jag ännu mera sugen. Dags o göra en bokbeställning tror jag! :)

2010-04-25 @ 20:31:43
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Akå: Ja, gör en beställning du! Jag kan lova att du inte kommer att ångra dig! Nu har jag lagt undan den ett tag.. Vill inte läsa för fort.. ;-)

2010-04-25 @ 20:35:08
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Haha jag blir lite rädd bara jag ser bilden med GB-gubben (efter människohamn). Fast det snart är ett år sedan jag läste den så blir jag fortfarande rädd när jag tänker på den. Jag kommer nog inte att läsa fler böcker av honom ;-)

2010-04-25 @ 23:42:47
Postat av: Helena

Jag känner precis som du - vill sluka boken men samtidigt dra ut på det så att den inte tar slut... Ett sant i-landsproblem :)

2010-04-26 @ 09:33:07
URL: http://www.fiktiviteter.se
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Josefin: Om du tyckte att "Människohamn" var FÖR läskig, då ska du INTE läsa "Lilla stjärna"! ;-D

2010-04-26 @ 16:23:47
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Helena: Ja, jag har bestämt nu att jag bara får läsa lite varje dag! Jag vill dra ut på den under hela veckan! Snacka om i-landsproblem! ;-D

2010-04-26 @ 16:24:40
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Då lär den boken inte vara så lite läskig, jag skulle aldrig våga läsa den :-)

Tycker du att "Lilla stjärna" är läskig?

2010-04-27 @ 20:06:56
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Josefin: Jag själv ÄLSKAR ju läskiga böcker! Stephen King är ju min favoritförfattare! Men den här ÄR läskig, så läs den inte! ;-D

2010-04-27 @ 20:56:18
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Haha nej jag kommer inte att läsa den :-) Den måste vara hemsk om du tycker att den är läskig ;-)

2010-04-27 @ 22:59:15
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Josefin: Den är LITE läskig, men MYCKET bra! ;-D

2010-04-28 @ 18:12:08
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0