Dagens Dagbok – Måndagen den 22 februari 2010 – Jobbet.


Årets kallaste morgon hittills var det i morse. Nästan 23 minusgrader…

 

Bilen startade bra, trots kylan, och det gick bra att köra till jobbet, trots snön och halkan…

 

Nästan hela vår arbetsgrupp lyckades komma till jobbet i tid i dag. Det var bara en av kollegerna som kom lite för sent. Med tanke på hur det var med SL i dag, så var det bra jobbat tycker jag…

 

Den här veckan börjar jag med att städa matsalarna tillsammans med en kollega.

 

Efter det så är jag i diskrummet och tar hand om morgondisken.

 

Och sen är jag kvar i diskrummet under lunchserveringen och har hand om disken.

 

Vi serverade korv och potatismos i dag. Och vår salladsbuffé.

 

Fulltalig personalstyrka var vi i dag. Allt flöt på bara bra. Och ingenting speciellt hände.

 

Tio grader ”varmare” var det när jag kom hem på eftermiddagen, än vad det var i morse, 13 minusgrader…

 



Kommentarer
Postat av: Camilla

Åh vad skönt att bilen startade och att du kom fram väl, man vet ju aldrig i och med vårt väder nu. Jag skulle själv till jobbet imorse men min bil startade inte :/ Jag var iaf. ute i god tid så jag kom ändå inte försent. Min bror fick komma sedan från Täby till Lidingö där jag bor med startkablar, det var tur att han kunde för imorgon skulle jag fått böter om jag stod kvar (för andra gången på samma plats isf ;) )

2010-02-22 @ 19:44:10
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Camilla: Ja, bilen var lite trög att starta i morse, men den gick igång. Jag får verkligen hoppas att den startar bra i morgon också. Så jag inte får otur som du hade.

2010-02-22 @ 20:46:47
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Camilla

Ja, jag håller tummarna för dig! Jag hade ju låtit bilen stå över helgen vilket tydligen inte var det smartaste.. Så nu ska jag köra bilen varje dag så händer det förhoppningsvis inte igen... Det skulle ju inte skada om det blev liiite varmare igen ;)

2010-02-22 @ 22:00:13
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Camilla: Bilen startade perfekt i morse! Men man ska nog köra den varje dag, annars så kan det nog bli problem.

2010-02-23 @ 15:09:23
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0