Ha en trevlig ALLA HJÄRTANS DAG.



Jag önskar er alla mina läsare en riktigt trevlig ALLA HJÄRTANS DAG.

Många tycker ju inte om den här dagen. Dom tycker att det är en kommersiell dag. Och att man ska uppmärksamma varandra alla dagar, och inte bara en dag om året.

Själv håller jag inte alls med. Man behöver väl inte alls köpa dyra saker till varandra. Det räcker väl med extra pussar och kramar, några fina ord, ett telefonsamtal till någon långt bort, ett fint skrivet kort, eller liknande små gester.

Det viktiga är väl att visa att man bryr sig. Och kanske inte bara till sina allra närmaste. Kanske även till släktingar, grannar, jobbarkompisar, bortglömda vänner, eller liknande.

Och jag försöker nog att uppmärksamma mina nära och kära ofta. Och inte alls bara på Alla Hjärtans Dag. Jag köper till exempel en bukett tulpaner till mina föräldrar nästan varje vecka, och går dit och fikar och umgås.

Men en extra dag är väl bara bra. Vi kan ju aldrig bry oss om varandra för mycket.

I dag kommer jag gå hem och fika hos mina föräldrar först. Jag kommer att köpa med mig blommor och choklad. Och sen sitta där i ett par timmar och prata, fika och umgås.

Sen senare så kommer Jenny att laga Alla Hjärtans Dag-middag till mig och Jimmy. Då kommer jag att uppvakta både mina älskade barn med en liten överraskning.

Borzko är ju uppe i Sälen. Så han får sin lilla present i kväll när han kommer hem. Jag har ju redan i torsdags fått en stor bukett tulpaner och en ask med geléhjärtan från honom.

Så jag hoppas att ni alla mina läsare för en riktigt trevlig ALLA HJÄRTANS DAG.



Kommentarer
Postat av: Josefin

Nu kanske det är lite för sent att önska dig en bra alla hjärtansdag, men jag gör det ändå ;-) Ser ut som att ni haft en bra dag.



Kramar

2010-02-14 @ 22:30:13
Postat av: Maria

Härligt inlägg! Precis sådär känner jag också angående Alla hjärtans dag. Tycker det är så synd att folk bara ser det som något kommersiellt, för det behöver det inte alls vara. Bara ännu en dag att visa de man älskar lite extra kärlek :-)



Hoppas ni haft en fin dag!

2010-02-15 @ 00:13:57
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Josefin: Tack ändå i efterskott! Det var en mycket trevlig dag i går! Eftersom jag hann fira med alla dom fem personer som jag älskar mest! <3<3<3

2010-02-15 @ 15:07:47
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Maria: Tack för din kommentar! Härligt att fler gillar dagen! :-D

2010-02-15 @ 15:08:28
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0