Melodifestivalen 2010 - Deltävling 1 - Örnsköldsvik - 06/02.


Första känslan i dag, efter att jag hade hört alla låtarna, var att det nog var en av dom sämsta omgångarna som jag har hört... Egentligen så tyckte jag bara om en enda låt, och det var "Unstoppable" med Ola. Ingen av dom andra sju tyckte jag om... Men om jag måste rangordna, så blir det såhär:


1. - ”Unstoppable” med Ola – Medryckande och en bra och enkel låt, med coolt pianospel.


2. - ”You’r making me hot-hot-hot” med Linda Pritchard – Glad och fartig låt. Men lite förutsägbar och vanlig.


3. - ”A place to stay” med Jenny Silver – Annorlunda och rätt så cool. Bra men kanske lite tråkig.


4. - ”Singel” med Frispråkarn – Coolt och lite annorlunda. Men kanske ändå inte så bra i dom här sammanhangen.


5. - ”Road Salt” med Pain of Salvation – Vacker och fin. Men tråkig och passar inte i Melodifestivalen.


6. - ”The Saviour” med Anders Ekborg – Vacker och pampig. Passar i en musikal, men inte i Melodifestivalen.


7. - ”I did it for love” med Jessica Andersson – För lugn och tråkig. Fin, men passar inte i Melodifestivalen.


8. - ”Keep on walking” med Salem Al Fakir – Tråkig och konstig.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0