"Tatuering" av Caroline Engvall - 2009 - Bok



---------    

Recension av boken: "Tatuering" av Caroline Engvall (2009) (Genre: Svensk Skönlitteratur / Dokumentär)

---------


"Den första OCH ENDA nybörjarhandledningen för dig som vill tatuera dig och en inspirationsbok för inbitna.

Tatuering håller på att bli en folksport. Alltfler svenskar låter smycka ut sin kropp och vi är på väg mot det amerikanska genomsnittet, där var fjärde person har en tatuering någonstans. Eller fler.

Tatuering är två böcker i en: en nybörjarbok och en inspirationsbok för redan gaddade. I nybörjarboken ställs alla frågor som måste ställas före det första nålsticket: gör det ont? Är det farligt? Hur väljer du motiv? Vilka är fällorna? Vad händer efter tatueringen? Och så vidare.

Inspirationsdelen består av ett femtontal illustrerade intervjuer med kända och okända människor, däribland Regina Lund, Dregen, Petter, Caroline Af Ugglas, Kitty Jutbring och Unni Drougge om deras tatueringshistoria.

Caroline Engvall är frilansande reporter och författare, senast aktuell med 14 år till Salu. Hans-Olov Öberg är författare, förläggare och journalist, samt grundare av Kalla Kulor Förlag."


(Kopierat från adlibris.com)

 

---------

Jag har alltid älskat tatueringar. Jag började fundera på att göra en redan när jag var sexton år. Sen så blev det inte av att jag gjorde min första tatuering förrän jag var tjugofyra år. Nu är jag snart fyrtionio år och har tio stycken tatueringar. Och fler lär det nog bli framöver... ;-)

Jag tycker alltid att det är kul att läsa om tatueringar och se bilder på andras tatueringar. Roligt att se människor val, och förklaringar varför dom har gjort så.

Den här boken var bra skriven, och med många fina bilder. Det enda dåliga med den, var att den var alldeles för tunn och kort, bara åttiosex sidor.  ///Bim.

---------   

Betyg:  4 av 5.  

---------

Denna bok var en recensionsbok från Kalla Kulor Förlag.

Här har jag skrivit om boken tidigare.


---------

Kommentarer
Postat av: Jessica

Roligt när du skriver om böcker!! Man får många tips! Ha de bra! Kram

2010-02-17 @ 21:49:50
URL: http://jessica25.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Jessica: Kul att du gillar mina bokrecensioner! Det kommer att komma fler hela tiden! Jag lovar! :-D Kram!

2010-02-18 @ 14:39:00
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0