Dagens Dagbok – Måndagen den 4 januari 2010 – Morgonen + Förmiddagen. (Med sex fotografier).


Mobilen larmade klockan halvåtta även i morse, som nästan alltid när jag är ledig. Jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen blev det kaffe, frukost, och nyhetsläsning i datorn under tiden.


Borzko hade gått upp vid halvfemtiden, och åkt iväg för att jobba. Och Jimmy hade gått upp vid sextiden, och också åkt iväg till jobbet.


Vädret på Aftonbladet på Internet hade lovat sol hela dagen här.



Och vid tiotiden så såg det ut som om solen skulle bryta igenom molnen. Så jag satte på mig massor med kläder, och gav mig iväg ut på en promenad.



Cirka sju minusgrader, molnigt, och lite blåsigt, var det. Och inte kom solen igenom molnen någon gång inte heller... Jag skymtade den bara lite grann, men sen blev det bara mera molnigt...


Gick en promenad på en timme ungefär i alla fall. Och det blev ner till sjön Magelungen som vanligt.


I dag lyssnade jag för ovanlighetens skull inte på Bandit Rock under promenaden, utan på NRJ. Och precis när jag stod och fotograferade min kära strand, där jag är nästan alla soliga dagar på sommarlovet, så spelade dom en av mina favoritlåtar just nu: ”On the Beach” med Sonic Palms.



Och här kommer fyra stycken fotografier till från promenaden. Dom ser precis likadana ut som massor av fotografier som jag har lagt in tidigare.



När jag kom hem igen, vid strax efter elva, så satte jag igång med att hålla på och fixa med diverse hushållsbestyr.




Kommentarer
Postat av: Sister-esther

Hejsan! Vilken fin blogg du har. titta gärna in på min blogg också. Plus vad vackra vinterbilder du har tagit. Du kanske kan ge mig lite tips på hur man designar sin blogg?? Men du har ju på blogg.se, själv har jag på bloggplatsen.se, men titta IN!!

2010-01-04 @ 15:08:51
URL: http://www.sister-esther.bloggplatsen.se
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Sister-Esther: Tack för berömmet om min blogg, min design, och mina fotografier. Jag kan inte ge dig några tips om design, eftersom vi har olika bloggleverantörer. Men Lycka Till ändå.

2010-01-04 @ 15:14:56
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Vistt är det irriterande att solen inte lyser med mer än sin frånvaro :-( Tycker jag har hört på olika väderleksrapporter om hur klart väder vi ska ha/har över Stockholm i flera dagar nu, men var fasiken är DET då? Inte i Tullinge iallafall :-/

2010-01-04 @ 16:48:21
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Inte i Farsta heller i alla fall... :-(



Om dom säger att det ska bli molnigt, då är det väl det samma... Men när dom lovar sol, och så blir det ingen, då blir man ju lite sur... :-/

2010-01-04 @ 17:30:03
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0